Skip to main content

Wij hebben taakschema vragenlijsten aangemaakt voor bijvoorbeeld de jaarlijkse controle voertuigen. In de titel van deze taakschema's hebben we de kentekens van de voertuigen opgenomen. Sommige medewerkers krijgen meerdere taken als deze per maand toegewezen voor verschillende voertuigen.

Wanneer de medewerker begint met het invullen van de vragenlijst, maar later verder wil gaan, wordt de vragenlijst opgeslagen in concept. Hiervan komt ook een taak/bericht in het taakoverzicht in Zenya. Dat is wel fijn, maar uit het bericht is alleen niet op te maken aan welke taak dit concept gekoppeld is.

Het zou fijn zijn als die mogelijkheid kan worden toegevoegd in de berichtgeving van de taak/bericht.

Ik ben benieuwd of meerderen tegen het soortgelijke aanlopen en hoe dit eventueel opgelost hebben.

Hoi ​@Marieke van Oss 

Wat is het effect als je in Applicatiebeheer > Systeem instellingen: Systeemsjablonen onderstaand sjabloon uitbreidt met details van de concept vragenlijst, denk aan onderwerp en titel?
Let op: het sjabloon voorziet in een format voor mail berichten en een format voor de taak in het Zenya takenoverzicht (omkaderd):

Meer details over deze handeling vind je in Wijzigen en beheren van systeemsjablonen voor taakomschrijvingen en e-mailberichten (met abonnement) | Zenya Community

Hallo Chaim,

Ik heb gekeken naar het aanpassen van het systeemsjabloon. De aanpassing die jij voorstelt heeft voor ons helaas niet het gewenste effect. Ik zou graag een deel uit de informatie van een taakschema willen toevoegen, zoals de titel van een taakschema bijvoorbeeld, maar die mogelijkheid zie ik er niet bij staan.

Is dit iets wat misschien in de toekomst wel mogelijk zou kunnen worden gemaakt?

Hallo ​@Marieke van Oss 

Als je een vragenlijst als concept hebt opgeslagen dan krijg je een taak om verder te gaan met het invullen van de vragenlijst.  Deze taak opent meteen de concept vragenlijst. 

Zowel rechtstreeks een vragenlijst invullen en opslaan als een vragenlijst die via een taakschema is uitgezet invullen en opslaan levert dezelfde soort taak in de takenlijst van de invuller op.

Je kunt dus geen informatie over het taakschema hierin opnemen omdat het over vragenlijsten gaat en niet over taakschema's. 

De invuller heeft ook nog de oorspronkelijke taak om de vragenlijst in te vullen. Daarbij zou meer informatie zichtbaar moeten zijn.
Filteren in takenlijst op ‘Taak afhandelen’

Hallo Cindy,

Ik was er al een beetje bang voor dat er geen informatie vanuit het taakschema overgenomen zou kunnen worden, maar vragen kan altijd ;-)

Bedankt voor de reactie.

Reageer