Ervaring met Redgrasp.com

  • 14 September 2018
  • 7 reacties
  • 422 Bekeken

Collega's,
Binnen onze organisatie wordt er op dit moment gekeken naar software van Redcrasp.com. Ik ben zelf niet bij de presentatie geweest maar als ik de verhalen hoor dan is men in eerste instantie enthousiast. Ik heb o.a. gesproken met een gebruiker en dan blijkt dat er nog al wat werk in zit per vraag en dat de aanschaf "fors" en de maandbedragen per medewerker ook. Nu is het uitgeven van geld "geen" probleem maar het moet wel effectief zijn en niet mogelijk zijn met de bestaande pakketten van Infoland.
Je hoort het wel wie heeft ervaring met redgrasp.com en maakt ook gebruik van de infoland suite inclusief iCheck?

7 reacties

Reputatie 6
Hoi @J.Poppema,

We zijn bij Infoland ook bekend met onze (concullega) Redgrasp 😉. De mate van interactiviteit in de protocollen is (op dit moment!) nog niet mogelijk in iProva.

Maar...

Heb jij toevallig al een kijkje genomen in één van onze trainingen? Ook bij Infoland zitten we niet stil en kijken we naar innovaties binnen en buiten de techniek. We hebben het in iQualify al mogelijk gemaakt om interactieve trainingen te maken, en zijn voornemens om (binnenkort!) zo'n 'training' ook mogelijk te maken in iProva, als documenttype.

Ik zet expres 'training' tussen quootjes, omdat binnen de context van iQualify (Leren en toetsen) het evident een training is, maar in iProva kun je dit inzetten voor alles wat bedoeld is als informatiedrager, zoals bijvoorbeeld protocollen, werkinstructies, of release note-achtige zaken.

Mijn collega's @Gijs Prins (Product Owner Documenten en Processen) en @Thomas de Groot (Product Owner Leren en Toetsen) gaan binnenkort aan de slag met integratie in iProva, en ik denk dat het een mooie kans is dat zij eens contact met je opnemen om eens te kijken waar je naar op zoek bent! Wellicht kun je ons dan nog voorzien van gave input om zo ons nieuwe documenttype nog beter te maken.

Zou je het leuk vinden als @Gijs Prins of @Thomas de Groot hierover eens contact met je opnemen?
Hallo @Koen Sterken
@Gijs Prins en @Thomas de Groot kunnen altijd contact met me opnemen.
Groet @J.Poppema
Reputatie 5
Hoi Jan,

Ik vind het idee wel leuk. Met de iProva modules zijn alle gegevens eigenlijk al beschikbaar om dit ook echt goed te faciliteren. Gebruikers en hun functie en gebruikersgroepen zijn immers bekend. De protocollen zijn aanwezig. En met iQualify of iCheck kunnen reeds eenvoudig vragen gemaakt worden. De mogelijkheid om een vraag per dag aan medewerkers te stellen bestaat in iProva nog niet. Ik zou graag willen weten van andere organisaties of hier interesse in is.

Enkele vragen die ik daarbij heb:
  • Wie creëert en beheert de vragen?
  • Hoe zorg je er voor dat vragen up-to-date zijn (en blijven) en overeenkomen met het protocol?
  • Wil je daadwerkelijk iedere dag een mail ontvangen, of wellicht liever via iPortal of via de iProva apps?
  • Is er ook bereidheid om voor deze functionaliteit te betalen?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Reputatie 6
Badge +7
@Mieke Joosten jij kent ook beide programma's, heb jij nog input voor @J.Poppema ?
Reputatie 4
Badge +4
Klopt, we hebben Redgrasp gebruikt in de aanloop naar de JCI accreditatie om belangrijke protocollen onder de aandacht te brengen. Een beetje toetsen, maar vooral voor de aandacht.
Het wedstrijd element van Redgrasp helpt daarbij wel. Wat competitie tussen afdelingen of tussen disciplines binnen een afdeling maakt dat er meer over gepraat wordt en dat mensen elkaar gaan stimuleren om mee te doen.

Als iProva zoiets kan bieden (met een combinatie van Vragenlijsten, Documenten, Training en Planning) zou dat een hele mooie aanvulling zijn!
Reputatie 4
Badge +6

Ik ben heel benieuwd wat de status van deze ontwikkeling is en of we hier al mee kunnen testen / werken. Met name het toetsen en het wedstrijdelement per afdeling / functie zou heel erg fijn zijn.

Graag hoor ik van jullie @Thomas de Groot en @Gijs Prins wat er inmiddels mogelijk is binnen de modules van iProva en hoe dat er dan uit zou kunnen zien.

Reputatie 5

@annemari.eichholtz 

De status van deze ontwikkeling is dat we het aan het onderzoeken zijn. We zijn enthousiast over het idee dat iProva je echt kan helpen om efficient en effectief informatie bij eindgebruikers te krijgen. En dat ook nog eens op een manier die door eindgebruikers gewaardeerd wordt. We kijken hiernaar met een bredere blik dan alleen het stellen van vragen met een wedstrijdelement. Ik kan er momenteel nog niet veel meer over kwijt. Het heeft in ieder geval onze aandacht en ik zal in dit topic direct terugkoppeling geven op het moment dat ik wel meer weet.

Mocht je ideeën of suggesties willen delen dan hoor ik het natuurlijk graag!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring