Skip to main content

Voor veel van onze vragenlijsten maken we gebruik het objecttype “Organisatie-eenheid”. Omdat we willen dat deze vragenlijsten op ieder willekeurig moment ingevuld kunnen worden, maken we geen gebruik van vragenlijst onderzoeken, maar bieden we de vragenlijsten aan via de optie “Invullen” op de diverse portalen.

De vragenlijsten worden ingevuld op afdelingsniveau. Op basis van hun rechten kunnen medewerkers alleen vragenlijsten invullen voor afdelingen van hun eigen locatie. De leesrechten hebben we op dezelfde manier geregeld, medewerkers hebben alleen inzicht in de ingevulde vragenlijsten van hun locatie.

Echter zijn er ook medewerkers die leesrechten hebben voor alle 20 locaties binnen onze organisatie. Het aantal afdelingen per locatie verschilt ook enorm (minimaal 2, maximaal 21).

Voor deze medewerkers is het een hele toer om de ingevulde vragenlijsten voor 1 bepaalde locatie boven water te krijgen. Men moet dan met behulp van de filterknop de betreffende afdelingen selecteren. Nu is dat niet zo’n probleem als een locatie maar 2 afdelingen heeft, maar in het geval van 21 afdelingen is dat een ander verhaal.

Het zou veel makkelijker zijn als men op locatie zou kunnen filteren, maar dat is helaas niet mogelijk …. Mijn vraag is nu of er andere organisaties tegen hetzelfde probleem aanlopen? En zo ja, hoe lossen jullie dat dan op?

 

Wij hebben dezelfde nood en hebben dit samen met de supportdienst van Infoland op diverse manieren proberen oplossen, maar niets op gevonden. Hier is dus een missende functionaliteit in de software van Infoland :

Ook wij werken met organisatie eenheden als object voor veel vragenlijsten

We hebben 3 niveaus in onze organisatie-eenheden (Zone / Service Center / Workcenter). Ons object bij de vragenlijst is de organisatie-eenheid op het laagste niveau (workcenter)

. We zouden nu het aantal ingevulde vragenlijsten willen kennen per organisatie-eenheid van het hoogste niveau (zone) en dit kan blijkbaar niet :-(


Inderdaad een missende functionaliteit.

Je geeft in de OE niet voor iets een hiërarchie aan. je zou dan verwachten dat je hiermee in filters of in exports naar excel een heleboel kan. Dit kan inderdaad niet in de module vragenlijsten, maar ook niet in Meldingen.

 


Hoi @MauriceThebe en @PASCALE HUP,

 

Een begrijpelijke vraag! Ik ga dit op de roadmap plaatsen, maar ik kan op dit moment verder nog geen uitspraken doen over wanneer dit gaat komen, omdat we natuurlijk alle dingen tegen elkaar moeten afwegen. Via dit topic worden jullie op de hoogte gehouden als er wat betreft status iets veranderd. 


Wanneer we dit bouwen zullen we dit voor alle OU-filters in lijsten implementeren, omdat dit, zoals @Jeske van Gassel al aangeeft, ook relevant is voor de andere modules.


In de meldingen module lossen wij dit nu op m.b.v. het maken van publieke filters, maar dat is in de vragenlijst module niet mogelijk.

Prima @Koen Sterken om dit breder aan te pakken dan alleen de vragenlijsten.


Mooi dat dit in versie 5.14 zit !!


Reageer