Vraag

Foto bij vragenlijsten

  • 13 January 2022
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Badge

Sinds kort lopen we onze tracers aan de hand van de vragenlijsten in Zenya. Vooral de mogelijkheid om direct foto's te maken en deze toe te voegen is een mooie functionaliteit. Echter tonen de foto's niet direct als  bijlage bij de betreffende vraag en kun je ze niet meenemen in de rapportage. Voor de audit coördinator is niet altijd duidelijk welke foto bij welke vraag hoort. Nu heb ik de foto's gekopieerd in een overzicht en de auditoren om toelichting gevraagd. Ik zie dat deze vraag 2 jaar terug ook is gesteld, maar is er inmiddels een verbetering?

Met vriendelijke groeten Irene 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Irene,

Als ik bij een vraag instel dat er een bijlage toegevoegd kan worden, deze vervolgens ga invullen via mijn telefoon, kan ik kiezen om een foto te maken via mijn mobiel deze wordt direct toegevoegd, als ik er vervolgens op klik wordt de afbeelding geopend in een nieuw venster.
Wanneer ik de ingevulde vragenlijst open op mijn PC dan staan de afbeeldingen bij de vragen.
 


Maak ik gebruik van de optie 'Antwoorden naar MS Excel exporteren’ dan worden de bijlages bij de vragen getoond via een link, klik je daar open dan worden de afbeeldingen gedownload en kun je deze openen:

Voldoet dat niet?

Reputatie 3
Badge +6

Goedemiddag,

 

Wij hebben nu ook te maken met dit probleem en het werkt zoals bovenstaand beschreven. Maar wij willen heel graag de afbeelding direct in de rapportage. Nu heb je een los document bij de foto en dat is niet wenselijk.

Zijn er nog andere opties c.q. mogelijkheden?

Met groet,

Anja

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Anja Versteegden 

Het lijkt me erg onhandig om afbeeldingen direct toe te voegen aan een Excel bestand, dit zijn in mijn ogen de belangrijkste redenen:

  • Als je een afbeelding toevoegt aan een Excel bestand toevoegt, dan wordt die niet in een specifieke cel, rij of kolom geplaatst
  • Als gevolg daarvan kun je een afbeelding heel eenvoudig verslepen naar een andere plek in het Excel bestan
  • Afbeeldingen kunnen heel groot zijn

Het wordt dan zeer onvoorspelbaar welke afbeelding(en) bij welke ingevulde vragenlijst en/of vraag horen en het is ook denkbaar dat de afbeelding over andere inhoud van het Excel bestand heen wordt getoond.
Zo bezien lijkt mij een downloadlink per afbeelding heel goed te werken: zoals je in een eerdere schermafdruk kunt zien is het dan heel duidelijk welke afbeelding bij welke vraag en vragenlijst hoort en blijft het rapport goed leesbaar.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring