Gekozen waarde Organisatie eenheid vasthouden bij invullen meerdere vragenlijsten

  • 7 June 2022
  • 4 reacties
  • 21 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Een collega stelde aan mij deze vraag:

Is er een mogelijkheid om de gekozen waarde voor organisatie eenheid vast te houden bij het invullen van een volgende vragenlijst?
 

De achtergrond van deze vraag:

In 2020 hebben wij op verzoek van de wondverpleegkundige een vragenlijst gemaakt. Deze wordt ieder kwartaal gebruikt om de mate van de decubitus bij patiënten te registreren. Hierbij worden alle opgenomen patiënten gecontroleerd op decubitus door een kleine groep verpleegkundigen.

Voor de vragenlijst wordt het objecttype ‘Klant / Cliënt / Patiënt’ gebruikt, wat is hernoemd naar “Kamernummer & bed”.
Het veld Organisatie eenheid is als verplicht veld toegevoegd aan de 1e pagina.

Per afdeling varieert het aantal ingevulde vragenlijsten per meting tussen de 10 en 30.
Vaak wordt een afdeling gecontroleerd door 1 verpleegkundige. Deze moet steeds opnieuw de organisatie eenheid invoeren.
Voor de verpleegkundigen zou het erg fijn zijn als zij niet voor iedere patiënt van dezelfde afdeling opnieuw de juiste organisatie eenheid hoeven op te zoeken.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan vergemakkelijken voor mijn collega's?


4 reacties

Hoi Arjo,

Is het een idee om per organisatie-eenheid een vragenlijstonderzoek te maken? Je kunt bij het onderzoek namelijk al vooraf de organisatie-eenheid kiezen, deze wordt dan voor alle vragenlijsten bij dat onderzoek gebruikt.

Reputatie 5
Badge +6

Dank voor je reactie @Inge Kuijpers!

Dit heb ik ook al bedacht, maar geeft weer extra werk voor degene die het vragenlijstonderzoek moet uitzetten. Bovendien is vooraf niet altijd duidelijk wie welke afdeling gaat controleren. Ik wil toch bekijken of dit handig is, waarbij deze vraag naar boven komt:
Is het via een vragenlijstonderzoek mogelijk om dat een uitgenodigde verpleegkundige meerdere vragenlijsten per afdeling invult? Dus dat er een uitnodiging voor afdeling A, waarbij voor 10 patiënten van afdeling A de vragenlijst wordt ingevuld? 

Ja dat kan, je kan bij het onderzoek aangeven dat het om x patiënten gaat of je kunt kiezen voor een onbepaald aantal (dan kun je blijven invullen totdat het onderzoek wordt gesloten).

Reputatie 5
Badge +6

Ah, bedankt voor de tip! Die optie had ik nog niet bedacht. Ik ga er 'ns mee experimenteren.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring