Skip to main content
Vraag

Hoe krijg ik een vragenlijst actief?

  • September 14, 2021
  • 12 reacties
  • 143 Bekeken

Sharon Kruger
Forum|alt.badge.img+1

Hoi,

ik heb een vragenlijst gemaakt maar ik zie hem niet terug bij het “in te vullen”

Ik heb hem geactiveerd, maar toch zie ik hem niet.

Zijn er stappen voor?

Ik ben een groentje in Zeyna, werk er net twee weken mee :)

Gr Sharon

12 reacties

  • Niet actieve gebruiker
  • 448 reacties
  • September 14, 2021

Heb je het over invullen op een portaal? Om de vragenlijst daar beschikbaar te krijgen moet deze aan een verzameling gekoppeld worden (zie applicatiebeheer onder het kopje ‘portalen’) en moet deze verzameling aan het portaal gekoppeld zijn. NB: ook dan kan er soms nog wat tijd overheen gaan voor het in het portaal beschikbaar is, omdat de inhoud van portalen soms niet direct wordt bijgewerkt).


Sharon Kruger
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Ervaren Reiziger
  • 7 reacties
  • September 14, 2021

ah oke!

ik heb hem nu toegevoegd aan het portaal.

Moet ik dan verder nog wat doen of enkel geduld hebben nu?


  • Niet actieve gebruiker
  • 448 reacties
  • September 14, 2021

rechten instellen? 


Sharon Kruger
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Ervaren Reiziger
  • 7 reacties
  • September 14, 2021

Ja rechten heb ik ingesteld.

Dankjewel voor je hulp! :)


Inge Kuijpers
  • Zenya Product Specialist
  • 3273 reacties
  • September 16, 2021

Hoi @Sharon Kruger, is het gelukt met de tips van Job?


Sharon Kruger
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Ervaren Reiziger
  • 7 reacties
  • September 16, 2021

nee hij staat nog steeds niet actief...


Inge Kuijpers
  • Zenya Product Specialist
  • 3273 reacties
  • September 16, 2021

Dan zet ik je vraag door naar de servicedesk, zij kunnen dan met je meekijken naar jullie inrichting.


Sharon Kruger
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Ervaren Reiziger
  • 7 reacties
  • September 16, 2021

dankjewel :) ik heb het idee dat ik ergens een stapje mis


Berber Werkman
Forum|alt.badge.img+8
  • Orakel
  • 249 reacties
  • September 17, 2021

@Sharon Kruger heb je bij het meldingstype ook aangegeven dat er nieuwe meldingen van dit type mogen worden aangemaakt? Dat is een vraag op het eerste tabblad (algemeen) bij het meldingstype. Deze moet op ‘ja’ staan anders kun je nog geen nieuwe meldingen invullen. 

 

Succes!


Sharon Kruger
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Ervaren Reiziger
  • 7 reacties
  • September 17, 2021

Ja die staat op “Ja” 


Sharon Kruger
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Ervaren Reiziger
  • 7 reacties
  • September 17, 2021

ik zie hem nu ook wel bij portalen staan, maar zodra ik hem daar aanklik en wil “invullen” staat ie er niet meer bij. 


Inge Kuijpers
  • Zenya Product Specialist
  • 3273 reacties
  • September 23, 2021

@Sharon Kruger ik begrijp van onze Servicedesk dat het inmiddels is gelukt.

In het algemeen geldt dat aan de volgende voorwaarden moet zijn voldaan om een vragenlijst zichtbaar te maken bij 'Invullen':

  • de vragenlijst is actief
  • de vragenlijst is opgenomen in een verzameling
  • deze verzameling is gekoppeld aan je portaal
  • de gebruiker heeft invulrechten voor de vragenlijst

Een uitzondering is de vragenlijst van het type 'Medewerker' waarbij elke medewerker zelf een eigen vragenlijst invult. Dit type vragenlijst kan alleen via een vragenlijstonderzoek of een invulverzoek worden ingevuld.