Beantwoord

Hoe worden de licenties van module CHECK geteld als het gaat om taakschema's?

  • 27 June 2023
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

Badge +1

Hallo,

 

Wij zijn sinds een tijdje overgeschakeld naar het nieuwe licentiemodel en kampen met een aantal licentieoverschrijdingen. Ik heb ondertussen al veel gezocht hier op de community maar wat me niet duidelijk is, is de manier waarop de licenties voor check worden geteld. 

 

Als een gebruiker ten alle tijde toegang heeft tot een vragenlijst, dan neemt hij hiervoor een licentie in. Dat stuk is duidelijk. Maar hoe zit het juist met de taakschema’s? Vallen alle gebruikers van taakschema’s hier ook onder? Of is het enkel indien er een vragenlijst gebruikt wordt in een taakschema dat er een licentie wordt ingenomen? 

 

 

Bedankt voor de verduidelijking! 

icon

Antwoord op het topic Marjolein vd Wijst 6 December 2023, 14:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Marjolein Ingels 

Een gebruiker kan alleen meetellen in een CHECK licentie als de gebruiker daadwerkelijk toegang heeft tot een vragenlijst.
Medewerkers die via een taakschema toegang hebben tot een vragenlijst tellen mee in de CHECK licentie
Medewerkers die taken opvolgen bij een taakschema zonder vragenlijst tellen niet mee in de CHECK licentie.

Kun je aangeven uit welk topic je schermafdruk afkomstig is, zodat ik dat stuk tekst kan aanpassen?

Badge +1

Dag @Chaim Leunissen,

 

Bedankt voor de verduidelijking! 

Dit staat bij de info: licentiemanagement in Zenya → wie telt er mee in het nieuwe licentiemodel.

Zie: iProva (zenya.work)

 

Groetjes,

Reputatie 2
Badge +5

Goedemorgen,

Hier heb ik ook al eens naar gekeken!

Zie ook 

Groet,

Klaas

Reputatie 1
Badge +5

Telt een vragenlijstlezer ook mee in het aantal licenties?

Reputatie 2
Badge +3

Beste @Kluijfhout ,

Dat is afhankelijk van het licentiemodel waarvan jullie organisatie gebruik maakt.

  • Maak je gebruik van het oude licentiemodel, dan zijn de licenties gebaseerd op het aantal vragenlijst beheerders.
  • Maak je gebruik van het nieuwe licentiemodel, dan nemen de volgende rollen een licentie in: Vragenlijst beheerders, lezers, vaste invullers, taakschema gebruikers.

Je kunt deze informatie vinden in het volgende artikel: De licentieserver: welke medewerker heeft waarvoor een licentie?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring