Skip to main content

In één keer meer kunnen kopiëren en/of verplaatsen

  • 14 June 2024
  • 5 reacties
  • 29 Bekeken

Het zou handig zijn dat er een mogelijkheid is om bijvoorbeeld in de module ‘Vragenlijsten’ een vragenlijst die je hebt ontwikkeld in 1 klap te kunnen plaatsen in alle submappen. Nou heb ik een template gemaakt die de auditees dienen te gebruiken voor het zowel aanvullen als invullen. Nu moet ik deze elke keer in de hoofdmap kopiëren en verplaatsen naar de submappen. Dit kost wel aardig veel tijd als je veel submappen hebt.  

 

 

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hallo @s-sarfraz,
Dank voor je idee, kan je ons meenemen in een scenario hoe dit gebruikt wordt en waarom jij de kopieer/verplaats acties moet uitvoeren?

We zijn benieuwd naar de achterliggende gedachte en het proces nu, wellicht kunnen we meedenken in de bestaande mogelijkheden.
Alvast dank.

Reputatie 2
Badge +4

@Renée Dzialiner Dank voor je bericht. Dit is een specifiek geval, waarbij ik dacht, dat wellicht in soortgelijke gevallen dit handig kan uitpakken indien deze mogelijkheid ervoor is. Wij gaan als organisatie binnenkort audits lopen. Hiervoor heb ik in de module ‘Vragenlijst’ een standaard sjabloon aangemaakt voor de auditees. Deze vragenlijst dien ik op het moment in het hoofdmap steeds te moeten kopiëren, zodat dezelfde vragenlijst in alle submappen terecht komt (na kopiëren verplaatsen). Gezien deze vragenlijst per audit nog door middel van kaders nog aangevuld moet worden door de auditee. Mijn submappen heb ik ingedeeld gebaseerd op de normen van Qualicor. Hierdoor ben ik veel tijd kwijt aan het steeds te moeten kopiëren en verplaatsen van de vragenlijst sjabloon. Als er een mogelijkheid was om in één klap de sjabloon in alle submappen van “Qmentum Global” te plaatsen, scheelde mij dit heel veel tijd. 

 

Dus misschien een knop met kopiëren, maar dat je dan zelf kunt (meer) selecteren waar deze kopieën terecht komen.

Hoi @s-sarfraz,

Kopiëren lijkt hier dan niet de makkelijkste oplossing. Als de ‘bronvragenlijst’ wijzigt, dien je alle kopieën ook aan te passen.

Wellicht kun je iets doen met labels, waardoor je in een vragenlijst bij het invullen de labels opgeeft en zo bepaalt welke vragen wel of niet getoond worden.

Een andere optie is een blok met kadergerelateerde vragen op je vragenlijst plaatsen waarbij je de invuller de betreffende kader items laat kiezen bij het invullen. Zie hiervoor ook deze training:
 

 

Kun je hier iets mee?

Reputatie 2
Badge +4

@Inge Kuijpers Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad gebruik gemaakt van labels en kader gerelateerde vragen. Ik heb in de hoofdmap meerdere submappen aangemaakt die als hoofdstukken en normen tellen uit Qualicor. Dus bij elke submap wilde ik de standaard vragenlijst sjabloon hebben, zodat we een goed overzicht kunnen krijgen. Dus in elke submap dient deze vragenlijst gebruikt te worden, voor de verschillende audits die er gelopen gaan worden.

Misschien is het zelfs een optie voor in de toekomst bij het toevoegen van een vragenlijst om een bestaande vragenlijst in een map te kunnen toevoegen. Nu met zo’n standaard sjabloon zou dat heel handig zijn.

Hoi @s-sarfraz,

Op deze community is er een Qualicor groep, Je kunt hier lid van worden en daar je probleem eens voorleggen aan anderen. Wellicht heeft iemand een goede oplossing.

Reageer