Skip to main content

Hallo allemaal,

Wij zijn een ziekenhuis met 2 locaties. Binnen iProva zijn de afdelingen per locatie ingericht, bijv. SEH locatie X en SEH locatie Y, etc.

Dat is handig bij bijvoorbeeld FIM meldingen e.d., maar hierdoor lopen we bij de Zelfevaluatie Qualicor tegen een probleem aan als afdelingen de zelfevaluatie locatie-overstijgend willen invullen. Om de uitkomsten te kunnen rapporteren moeten de vragenlijsten wel onder de “echte” (dwz onder de afdelingsnaam waarvoor de vragenlijst is ingevuld) afdeling in het systeem staan.

Wie weet is een andere instelling tegen hetzelfde probleem aangelopen? Kunnen we misschien een reeds ingevulde vragenlijst kopiëren en nogmaals in het systeem zetten op naam van een andere afdeling? Moet de inrichting anders?

Alvast bedankt, Eline Duijvesteijn, Franciscus Gasthuis & Vlietland

Wij gebruiken een uniforme vragenlijst voor meerdere bedrijfseenheden en locaties. Voor de toewijzing cq beoordeling van de juiste bedrijfseenheid gebruiken wij de [organisatie eenheid]. Tijdens het invullen van de vragenlijst kan dan of op afdelingsniveau óf op bedrijfseenheidniveau een keuze gemaakt worden. Welke vanuit de ingevulde vragenlijsten eenvoudig te relateren is naar de betreffende locatie.

 

Wie weet kan dit voor jullie ook ingericht worden. Groet Gertjan van Diggelen


@eline het ligt er aan hoe jullie boom is ingericht. Heb je organisatie-eenheid SEH en vervolgens daaronder de splitsing SEH locatie X en SEH locatie Y of heb je alleen X en Y?

Is het eerste het geval dan kun je nog kijken naar het niveau waarop de vragenlijst wordt ingevuld, bij het tweede loop je vast. Je kan ook maar 1 organisatie-eenheid invullen.

Wij hebben met onze tracers ook moeite gehad om verschillende niveaus en locaties in een vragenlijst te combineren. Wij zijn er met de organisatie-eenhedenboom niet uitgekomen.

Onze oplossing (kost meer invulwerk, beheerwerk en extra rapportagetool, maar enige optie die voor ons werkt) is het toevoegen van extra vragen in de vragenlijst. Wij gebruiken niet het vragenlijst type organisatie-eenheid maar object. Vervolgens kunnen medewerkers bij ons het specialisme en de locatie aangeven. Dit is een een-op-meer-relatie. We extraheren de vragenlijsten in een BI-tool waar we de gegevens op verschillende niveaus kunnen laten zien. Centrum, specialisme en locatie.

 

 

 


Reageer