Beantwoord

Invullen vragenlijstonderzoek

  • 19 December 2023
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Badge

Ik ben bezig met het aanmaken van een vragenlijst met een vragenlijstonderzoek. Het betreft dossieronderzoeken, waarbij het patiëntennummer in de vragenlijst wordt getypt. Ik heb voor deze optie het objecttype ‘Patiënt’ gekozen.  Dit vanwege het feit dat je dan meerdere keren een organisatie onderdeel kan kiezen.

Nu willen wij niet de optie anoniem invullen, maar wel dat bij het invullen van de vragenlijst andere collega's eerder ingevulde vragenlijsten niet te zien krijgen, vanwege privacygevoeligheid. 

Is dat alleen mogelijk om per organisatieonderdeel de rechten uit te zetten, wat erg arbeidsintensief is? Of is er een andere optie? 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 2 January 2024, 08:39

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Ans,

Bij een vragenlijstonderzoek kunnen invullers altijd de ingevulde vragenlijsten van het hele onderzoek lezen.

Je kunt de invullers per organisatie-eenheid instellen wanneer het objecttype van de vragenlijst ‘organisatie-eenheid’ is.

De enige mogelijkheid om als invuller alleen vragenlijsten te kunnen lezen die je zelf hebt ingevuld, is bij een vragenlijst van het type ‘medewerker’ waarbij iedere medewerker zelf een eigen vragenlijst invult.

Badge

Hoi Inge, 

Wij gebruiken momenteel de vragenlijsten voor dossieronderzoek. Omdat deze onderzoeken gerelateerd zijn aan patiënt gegevens willen we dat deze vragenlijsten niet door iedereen kunnen worden gelezen. Dat is de reden dat we bij dit type vragenlijst geen onderzoek uitzetten. We kiezen het type ‘organisatie-eenheid. Eén invuller kan dan verschillende vragenlijsten invullen per organisatie-onderdeel. Eén ingevulde vragenlijst betreft een dossieronderzoek van één patiënt. 

In het nieuwe licentiemodel lopen we hierbij tegen een probleem aan omdat we een zeer grote groep mogelijke invullers hebben geselecteerd. Een vragenlijstonderzoek is niet mogelijk binnen deze opzet. Vragenlijstonderzoek bij type:

  • Organisatie-onderdeel: dan kun je maar één keer per organisatieonderdeel invullen. 
  • Medewerker: dan kun je maar 1 vragenlijst per type medewerker invullen

Heb jij nog andere oplossingen voor ons?  

Hoi Ans,

Helaas heb ik geen oplossing waarbij je met minder ‘invullers’ zou kunnen werken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring