Wij hebben de ISO 15189 normenkader toegevoegd aan onze kaders. Nu kom ik er alleen niet uit hoe ik deze normenkader kan koppelen aan de vragenlijsten zodat je hier kadergerelateerde vragen kan selecteren.
Iemand hier ervaring mee?
Wij hebben de ISO 15189 normenkader toegevoegd aan onze kaders. Nu kom ik er alleen niet uit hoe ik deze normenkader kan koppelen aan de vragenlijsten zodat je hier kadergerelateerde vragen kan selecteren.
Iemand hier ervaring mee?
Dag Esmee,
In ons laboratorium hebben we hetzelfde gedaan. Bij het ontwerpen van een nieuwe vragenlijst, ziet u links “Blok met kadergerelateerde vragen” en “Kadergerelateerde vragen selecteren” staan (zie onderstaand screenshot). U kunt dit vervolgens slepen naar de vragenlijst.
Het verschil tussen beiden is dat bij “Blok met kadergerelateerde vragen” u een bepaald normelement (vb: 4.1 van ISO 15189) selecteert en bij “Kadergerelateerde vragen selecteren” de eventuele vragen horende bij een welbepaalde normelement.
Hopelijk is dit duidelijk.
Met vriendelijke groeten,
Alexander
Hi Alexander,
Dank voor je reactie! Als ik blok met ‘kadergerelateerde vragen’ of ‘kader gerelateerde vragen selecteren’ kies komt daar de normenset van de ISO 15189 niet naar voren terwijl deze wel is toegevoegd aan de kaders in het applicatiebeheer. Weet jij hoe die koppeling precies gemaakt is?
Groet,
Esmée
Dag Esmee,
Als het kader niet tevoorschijn komt wil dat zeggen dat er geen vragen geformuleerd zijn in het kader zelf. Hiervoor gaat u binnen de kader naar het tabbladje “Vragen voor vragenlijsten” (zie onderstaand screenshot), voegt u een nieuwe vraag toe en dan moet het kader normaal tevoorschijn komen.
Met vriendelijke groeten,
Alexander
Hoi
Misschien heb je ook iets aan deze training:
Hi beide,
Dank voor jullie antwoord. Ik kom helaas dus tot de conclusie dat ik alle vragen zelf moet opstellen voordat je ze pas kunt gebruiken voor een vragenlijst? Het voelt wat omslachtig maar wellicht begrijp ik de systematiek niet helemaal voor het gebruik van dit normenkader.
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.