Vraag

Kan de oorspronkelijke controledatum behouden blijven bij publicatie van een nieuwe versie?

  • 4 March 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4

Bij het documentbeheer werken we met een 2-jaarlijkse revisie. Bij kleine tussentijdse aanpassingen wordt regelmatig een nieuwe versie gemaakt. Daarbij willen we graag de oorspronkelijke controledatum behouden. Dit wordt nu handmatig gedaan door deze op te zoeken bij de geldige versie en weer in te typen bij het concept als dit te beoordeling wordt aangeboden maar men zou dit graag automatisch willen laten gebeuren.

Is dat mogelijk?

Wie heeft een goed idee?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +8

De standaardinstelling wordt op map niveau ingesteld, volgens mijn kennis is er geen automatische “datum vasthoud” modus bij tussentijdse wijzigingen en moet je de oorspronkelijke datum handmatig terugzetten. Aangezien wij werken met een 1-jaars cyclus gaat de datum bij ons vanaf de “kleine wijziging” gewoon een jaar verder en wordt deze bij uitzondering teruggezet.

De optie is wellicht interessant voor anderen/toekomst.

Reputatie 1
Badge +4

Beste Emiel,

 

Bedankt voor je reactie en de bevestiging dat het niet mogelijk lijkt om de oorspronkelijke controledatum vast te houden. Ik dacht dat zelf ook al.

Ik zal de optie van 1 jaar geldigheid bespreken.

 

Groeten,

Karen

Hallo @Karen van Vliet ,

Wat @Emile Korver aangeeft klopt helemaal!

Er is een controledatum (periode) via de eigenschappen van de map in te stellen. Hiermee wordt automatisch bij alle documenten die gepubliceerd worden, die periode (bijv. 2 jaar) opgeteld bij de publicatiedatum als zijnde controledatum. tenzij de documentbeheerder zelf een controledatum op dat document heeft bepaald.

Wanneer je dus dezelfde controledatum wilt aanhouden als bij de vorige versie kan de documentbeheerder dat zelf instellen via de eigenschappen van dat document, mits deze datum in de toekomst ligt.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring