Skip to main content

Binnen het Amsterdam UMC maken we gebruik van Zenya CHECK voor het versturen van vragenlijsten. Bij het versturen van e-mailuitnodigingen zien we dat er oa een keuze is tussen een standaard banner en een alternatieve banner die bovenaan het bericht wordt weergegeven.

We willen graag weten:

• Waar in Zenya (bij voorkeur binnen Applicatiebeheer of modulebeheer) deze banners zijn opgeslagen of beheerd.

• Of het mogelijk is om deze banners aan te passen of nieuwe banners toe te voegen.

• Wat de technische vereisten zijn voor het toevoegen van een nieuwe banner zodat de standaard banner ook de hele breedte van het e-mailbericht bedenkt (formaat, bestandstype, etc.).

Kunt u ons aangeven waar we deze instellingen kunnen vinden en/of welke stappen we moeten volgen om dit aan te passen?

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

@Bianca Smulders 

De standaard banner kun je beheren in Applicatiebeheer > Systeeminstellingen: Webshare instellingen 

Die functionaliteit is inmiddels wat vereenvoudigd naar:

• een combinatie van kleurinstellingen voor de banner achtergrond en de tekst
  • het toevoegen van een (klein) logo
  • een keuze tussen "Logo links (en tekst rechts)” of "Logo rechts (en tekst links)”

Als je de banner wijzigt, dan staan daar aanwijzingen over het optimale formaat van het logo:

@Chaim Leunissen 

Bedankt voor je eerdere reactie. Ik had nog enige verwarring over het logo dat gebruikt wordt in de vragenlijsten, omdat de naamgeving van de afbeelding op verschillende locaties in het systeem niet overeenkomt. 

Daarnaast heb ik een vervolgvraag over de instellingen onder Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Webshare instellingen. Is het mogelijk om het logo daar zó aan te passen dat het niet wordt afgekapt in de uitnodigingsmail die vanuit de vragenlijst wordt verstuurd? Zie ter illustratie de onderstaande afbeelding.

Of is het in dat geval noodzakelijk om te kiezen voor de optie Afbeelding over de hele breedte van het e-mailbericht, waarbij de vragenlijstbeheerder zelf een logo moet uploaden? Ook hiervan heb ik een voorbeeld hieronder toegevoegd.

Ik hoor graag wat hierin de beste werkwijze is.

@Bianca Smulders 

Ik zie in jouw schermafdruk dat er een afbeeldingsbreedte van 600 pixels wordt genoemd - dat komt ongeveer overeen met de breedte van als een staand A4.
In Applicatiebeheer wordt er een breedte van 300 pixels aangeraden voor het standaard logo, zie mijn schermafdruk.

Ik stel voor om het kleinste formaat te beginnen - wat zijn je ervaringen met die afbeeldingsbreedte?