Skip to main content
Vraag

Opsplitsen van resultaten per “wijze van opname” in Zenya Check – hoe doen jullie dat?

• January 30, 2026
  • 0 reacties
  • 2 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Beste,

Binnen ons ziekenhuis registreert de ziekenhuishygiëniste op regelmatige basis of patiënten op een verpleegafdeling een anamnese ziekenhuishygiëne kregen, of ze gescreend zijn en of de screening correct is uitgevoerd.
De vragenlijst wordt ingevuld op organisatieniveau van de verpleegafdeling, maar bevat ook de variabele “wijze van opname” (opname via Spoed, rechtstreekse opname op de afdeling, via vooropname).

In de huidige rapportage zie ik enkel de algemene percentages, bijvoorbeeld het % correct afgenomen anamneses.
Graag zou ik deze resultaten ook willen opsplitsen per wijze van opname, zodat we kunnen analyseren of het opnamepad een invloed heeft op de naleving van de hygiënemaatregelen.

Ik zou dit liever niet laten inbouwen in de standaard rapportagemodule, maar kijken of dit via configuratie of workaround mogelijk is in Zenya Check.

Mijn vraag aan de community:
👉 Hoe pakken jullie dit aan? Zijn er tips, voorbeelden of alternatieve methoden om in Zenya Check rapportages op te bouwen met een extra uitsplitsing zoals de wijze van opname?

👉 Zijn er binnen jullie organisatie al audits beschikbaarbaar waar jullie een gelijkaardige uitsplitsing gebruiken?