Goedemiddag,
Ik worstel met het gebruik van Check om de prescan-DPIA in te richten en een juist scorerapport te krijgen. Hopelijk kan iemand me helpen of in de goede richting wijzen.
Doel
Het doel is om op basis van een ingevulde vragenlijst een scorerapport te maken, die bepaald hoe hoog het risico is en welke vervolgstappen er nodig zijn.
Huidige stand van zaken.
Op dit moment heb ik voor de verschillende vragengroepen binnen de DPIA kaders gemaakt. Soms met subkaders.
Dat ziet er ongeveer zo uit.
- Gegevensverwerking
- Persoonsgegevens
- Bijzondere persoonsgegevens
- Gevoelige persoonsgegevens
- AP
- EDPB
De vragen binnen deze kaders zijn alle JA/Nee vragen.
Ik heb een vragenlijst samengesteld, waarin ik losse vragen heb verwerkt en kaderblokken.
Heb labels gemaakt, maar die overlappen eigenlijk de kader items, dus dat is dubbel denk ik.
Risicoberekening
De ingevulde vragenlijst moet een rapport opleveren die per kaderitem aangeeft wat het risico is.
voorbeeld:
Onder het kader Persoonsgegevens zijn 8 vragen opgenomen.
0 x antwoord Ja = groen, 1 t/m 6 x Ja = Oranje en > 6 keer Ja is rood.
Ieder kaderitem heeft een ander aantal vragen met een andere berekening voor Groen, Oranje, Rood.
Ik heb verschillende topics bekeken binnen de community, maar de scores lijken altijd berekend te worden op het aantal keer Ja of Nee is inguld per vraag en niet per cluster. Zie ik iets over het hoofd of kan dit niet binnen check? Zo niet kan het wel binnen Flow of Risk?
Alvast dank.
Elke