Skip to main content
Beantwoord

Standaard instelling op niet-anoniem bij CHECK mogelijk

• January 6, 2026
  • 3 reacties
  • 6 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Als ik een vragenlijstonderzoek wil uitzetten staat de standaard instelling bij: ‘Vragenlijsten kunnen anoniem worden ingevuld: … ‘ op JA.

Is het mogelijk dit standaard op NEE te zetten maar dan wel met de mogelijkheid het per keer aan te passen?

Ik zet bijna altijd vragenlijsten uit die niet anoniem moeten worden ingevuld maar soms vergeet ik dat en dat zou ik graag voorkomen.

groeten

Anja van de Kerkhof

Antwoord op het topic Chaim Leunissen

@anjavandekerkhof 

Of de optie "anoniem invullen” standaard op "Ja” of "Nee” staat is afhankelijk van het vragenlijst type.

Bij vragenlijsten van het type medewerker staat die optie default op "Ja” bij het starten van een vragenlijst onderzoek. De reden is dat we verwachten dat dergelijke vragenlijsten gebruikt worden voor (anonieme) medewerkerstevredenheidsonderzoeken.
Bij andere vragenlijst typen staat die optie standaard op "Nee”

De enige manier om vergissingen te voorkomen is als er nooit een standaardwaarde wordt ingevuld en je altijd actief en bewust moet kiezen.
Als dat overeenkomt met jouw standpunt en doelstelling, kan ik dit topic omzetten naar een Idee.

3 reacties

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Hoi ​@anjavandekerkhof 

Ik heb (in Zenya versie 7.7) exact de omgekeerde ervaring: bij mij wordt er bij "Vragenlijsten kunnen anoniem worden ingevuld:” by default altijd "Nee” weergegeven, als ik een vragenlijst onderzoek start (ook als ik bij het laatst aangemaakte onderzoek "Ja” heb ingevuld).
Zou je dinsdag a.s. eens willen nagaan of Zenya 7.7 bij jou ook zo werkt?

Forum|alt.badge.img+2

Dag Chaim,

Ik heb nog even geprobeerd: een nieuwe vragenlijst aangemaakt en een nieuw vragenlijstonderzoek gestart: ook nu staat het standaard op Ja.

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • Antwoord
  • January 30, 2026

@anjavandekerkhof 

Of de optie "anoniem invullen” standaard op "Ja” of "Nee” staat is afhankelijk van het vragenlijst type.

Bij vragenlijsten van het type medewerker staat die optie default op "Ja” bij het starten van een vragenlijst onderzoek. De reden is dat we verwachten dat dergelijke vragenlijsten gebruikt worden voor (anonieme) medewerkerstevredenheidsonderzoeken.
Bij andere vragenlijst typen staat die optie standaard op "Nee”

De enige manier om vergissingen te voorkomen is als er nooit een standaardwaarde wordt ingevuld en je altijd actief en bewust moet kiezen.
Als dat overeenkomt met jouw standpunt en doelstelling, kan ik dit topic omzetten naar een Idee.