Beantwoord

Taakschema aanpassen: later extra organisatie eenheden toevoegen

  • 8 April 2024
  • 5 reacties
  • 21 Bekeken

Badge +2

We hebben een taakschema met organisatie-eenheden gemaakt en rollen toebedeeld. Voordat we de vragenlijsten voor de audit laten invullen willen we op één van de OE een proef audit uitvoeren. De proef audit maakt onderdeel uit van de gehele audit. Ik zou dan alleen de betreffende OE en rol in het taakschema willen zetten. Nadat de vragenlijst volledig is ingevuld en verstuurd, zou ik het takenschema willen aanvullen met de overige OE en rollen. De resultaten moeten nl. in 1 diagram terecht komen. Kan dat?

icon

Antwoord op het topic Tino Brouwer 12 April 2024, 14:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @sbakker

Het is mogelijk om taakschema's aan te passen nadat deze aangemaakt zijn. Onder het tabblad eigenschappen van het taakschema kan je de organisatie-eenheden wijzigen. 

Hiermee kan je de organisatie-eenheden aanvullen waar het taakschema over gaat. 

 

Badge +2

Is het ook mogelijk om de startdatum aan te passen? Dus eerst de proefaudit uit te laten voeren vanaf datum X en daarna, bij het toevoegen van de overige OE + invullers, datum Y in te vullen in het herhaalpatroon?

Hallo @sbakker 

Op tabblad Eigenschappen van het taakschema kun je onder kopje ‘Herhaalpatroon’ de startdatum aanpassen. Wanneer er daarna taken uitgezet dienen te worden, wordt dan herberekend.

Badge +2

@Cindy Segers Wat bedoel je precies met herberekend?

Als er een taakschema met herhaalpatroon wordt aangemaakt (bv. wekelijks op maandag )dan worden de taken al in een tijdelijke tabel opgeslagen zodat deze zodra de datum bereikt is uitgezet kunnen worden.
Als het herhaalpatroon daarna wordt aangepast en/of de startdatum dan wordt deze tijdelijke tabel opnieuw gevuld met taken voor in de toekomst die aan dit patroon voldoen. Dat bedoel ik met herberekend.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring