Beantwoord

Tussentijds opslaan van een vragenlijst

  • 24 January 2023
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Als je een vragenlijst invult via een link met de mogelijkheid om tussentijds op te slaan. Hoe lang krijg je dan de gelegenheid om de vragenlijst, na het opslaan, verder in te vullen en te versturen? 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 25 January 2023, 16:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Heb niet het idee dat de vragenlijsten ooit verlopen eigenlijk. Een week later nog verder gaan met de nabespreking (zeer onwenselijk voor de audit, maar ok) is geen probleem.

 

Soms komen we bij het testen vragenlijsten tegen van een half jaar terug, dan vraagt het systeem mij als beheerder of ik verder wil gaan met m'n half ingevulde test lijstje, of dat ik een nieuwe wil beginnen. Dat is wel het risico; je moet wel als je weer verder gaat en de optie voor meerdere vragenlijsten te kunnen invullen aan staat, kiezen om verder te gaan met de bestaande vragenlijst.

 

Als de vragenlijst via een vragenlijstonderzoek wordt verstuurd, dan moet deze natuurlijk wel voor sluiting van het onderzoek worden afgemaakt. Anders worden onvolledige lijstjes gewoon zo opgeslagen.

Reputatie 1
Badge +5

Hi Jesse, 

 

Bij vragenlijsten die rechtstreeks (interne gebruikers) ingevuld worden via Zenya heb ik deze ervaring ook met het tussentijds verder invullen van de vragenlijst.

Het gaat nu om vragenlijsten die door externe via een link worden ingevuld. Daar maak ik al een aantal keer mee dat de vragenlijst niet meer verder ingevuld kan worden. Ik meen mij te herinneren dat je voor de nabewerking van de half ingevulde vragenlijst (extern via een link) maximaal 24 uur de tijd hebt. Klopt dit ? 

Reputatie 5
Badge +8

Ahh, ik ging uit van interne audits (inventarisatie / zelf evaluatie / Tracer e.d). Stond dit niet eerst bij Qualicor? “Link” in een taak, of een email vanuit een vragenlijstonderzoek.

 

Maar goed, voor de externe links is er inderdaad een andere limiet, maar dit gebruiken wij niet op die manier, enkel voor klachten & suggesties / overdracht formulieren, etc.

Deze worden inderdaad op een andere server opgevangen en daarna doorgestuurd, dus een 24 uur klinkt aannemelijk. Sorry, kan ik niet echt verder mee helpen.

Ben nu wel benieuwd naar de use-case van deze vragenlijsten.

Reputatie 5
Badge +5

Even een kleine technisch/functionele toelichting, uitgaande van een vragenlijst onderzoek die is uitgezet bij externe personen (dus niet via Zenya taken zelf):

  • De concept vragenlijsten worden opgeslagen op de vragenlijst cloud omgeving. Deze worden in elk geval 30 dagen bewaard en daarna verwijderd.
  • Zodra de vragenlijst wordt verzonden, dan zal Zenya die gegevens ophalen

 

Vragenlijsten in de cloud worden verwijderd als:

  • De vragenlijsten correct zijn verwerkt in Zenya
  • De termijn waarin een concept bewaard wordt verstreken is
  • Het vragenlijst onderzoek wordt afgesloten

 

De beschikbaarheid van cookies is de reden waarom je soms de ervaring hebt dat je een concept vragenlijst niet meer kunt invullen, ook al valt je concept niet in een van voornoemde regels.
Het is namelijk belangrijk om te weten dat we de referentie aan een extern in te vullen concept vragenlijst bewaren via een cookie op je device. Dat betekent het volgende:

  • Ander device: geen toegang tot je concept vragenlijst (want de cookie bestaat daar niet)
  • Cookie verwijderd: geen toegang meer tot je concept vragenlijst.

 

@Sigrid Diemeer ik vermoed dat op jouw device alle cookies verwijderd worden als je je browser of device afsluit. Of dat je vandaag aangemeld bent op Citrix of Terminal Server 1 en morgen niet meer.
Dat verklaart mogelijk waarom concept vragenlijsten in jouw beleving slechts 24 uur beschikbaar lijken te zijn.

Reputatie 1
Badge +5

Beste Chaim, 

Dank voor je uitvoerige uitleg! Dit verklaart heel veel. 

 

 

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring