Beantwoord

Vragenlijst anoniem en meerdere keren kunnen invullen (niet via vragenlijstonderzoek)

  • 21 March 2023
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Wij zouden graag een vragenlijst anoniem willen laten invullen door cliënten. Deze cliënten moeten de vragenlijst meerdere keren kunnen invullen, de vragenlijst moet altijd ‘open’ staan (om nieuwe vragenlijsten in te vullen, dus zonder begin en einddatum) en rapportage moet op elk moment kunnen. De vragenlijst moet toegankelijk zijn via een link in de mail maar ook via bijv. een link in het cliëntenportaal. 

Een vragenlijstonderzoek volstaat niet omdat je dan een onderzoek moet aanmaken met begin en einddatum om anonieme rapportages te kunnen maken. Ook kun je bij een vragenlijstonderzoek maar één vragenlijst per cliënt laten invullen. Wat zijn hierin de mogelijkheden? Zou toch heel jammer zijn dat we om deze reden geen gebruik kunnen maken van CHECK. 

Ik zie zelf als alternatief om de vragenlijst in FLOW te zetten als mobiel meldformulier. Maar dat is niet wat ik wil, ik zie dit als een vragenlijst en wil dit ook als vragenlijst behandelen en niet als FLOW-formulier. 

Zijn hierin andere mogelijkheden? Wie heeft dit wiel al uitgevonden en wil met me meedenken? 

Alvast bedankt.

Groeten Berber Werkman

 

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 23 March 2023, 15:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +6

@Berber Werkman 

Dat is toch mogelijk. Als je een link aanklikt om een vragenlijst in te vullen en me klikt hem later weer aan dan krijg je de vraag verder gaan met vorige vragenlijst of een nieuwe vragenlijst invullen. 

Groet Diana 

Reputatie 5
Badge +8

Dat klopt @Diana. Echter zit ik met het probleem dat ik een anonieme vragenlijst uit wil zetten die altijd ‘open’ staat en dat cliënten hier via een link naar toe kunnen gaan. En daarbij wil ik dat er op elk moment rapportages van de vragenlijst beschikbaar zijn. Dus niet werken met een vragenlijstonderzoek maar alleen met een vragenlijst en deze wel anoniem in willen laten vullen door externen. 

Misschien iemand van Infoland die me hierbij kan helpen? Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die deze wens heeft en dit mogelijk wil maken...

Reputatie 5

@Berber Werkman de beste optie die momenteel voor je beschikbaar is lijkt me om een anoniem vragenlijstonderzoek te maken op link basis. Je moet dan zelf deze link beschikbaar stellen aan de clienten die je 1 of meer vragenlijsten wil laten invullen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de link op een website te plaatsen, of door de link in een e-mailbericht te plakken.

Omdat het een anoniem onderzoek is kun je niet tussentijds analyseren (je ziet de resultaten niet). Hier kun je echter wel omheen werken door het onderzoek even te sluiten (de resultaten worden zichtbaar) en dan weer te heropenen (resultaten blijven zichtbaar, nieuwe resultaten worden uiteraard weer pas zichtbaar als je het onderzoek opnieuw sluit).

Uiteraard betekent dit dat het onderzoek tijdelijk even niet beschikbaar is voor invullen, maar het hoeft letterlijk maar een paar seconden te kosten tussen sluiten en heropenen.

Reputatie 5
Badge +8

Helder @Job Kramer, dank voor je bericht. Dan ga ik het op deze manier eerst maar inrichten. En wie weet komt er in de toekomst nog eens een mooiere en betere oplossing hiervoor!

Reputatie 5
Badge +6

Een beetje late reactie, ik zie pas nu deze vraag. Volgens mij kan dit al (@Berber, misschien was je hier zelf inmiddels ook achter ;).

Wij gebruiken de door jou gewenste werkwijze voor het uitzetten van het patiënttevredenheidsonderzoek.
De gebruikte vragenlijst heeft als objecttype Patiënt.
Bij het vragenlijstonderzoek stellen we deze eigenschappen in:

Vragenlijsten kunnen anoniem worden ingevuld: Ja
De invuller kan persoonlijke informatie invullen: Nee
Vragenlijst wordt ingevuld door: Externe personen, via link (bijv. op website) 

 

Op deze manier kunnen ingevulde vragenlijsten meteen worden bekeken en geanalyseerd, zonder het vragenlijstonderzoek te sluiten (en heropenen).

Wij gebruiken Power BI voor rapportages over de vragenlijsten. 

Hoor het wel als je hier meer over wilt weten.
 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring