Beantwoord

Vragenlijst icoon - waar wordt dit gebruikt?

  • 12 July 2023
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Badge

Als ik een vragenlijst uitzet moet ik verplicht een icoon kiezen, heb dan de keuze uit een scala aan icoontjes die ik ook nog een kleur naar keuze kan geven. Echter dit icoon vind ik nergens meer terug, niet in de vragenlijst niet in de rapportage. Is dit een inrichting die ik zelf aan kan passen? En zo niet wat is de meerwaarde hiervan? Is een extra zinloze klik. Hebben andere gebruikers hier ideeën over? 

icon

Antwoord op het topic Niels W 12 July 2023, 15:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo,

 

Als je een vragenlijst beschikbaar maakt op een portaal, wordt achter de knop “Invullen” op de Zenya homepage een link naar de vragenlijst zichtbaar met het desbetreffende icoon. 

Voor zover ik weet is dit wel de enige plek waar het icoon voor vragenlijsten gebruikt wordt.

Badge

Dank je wel, zie het icoon daar inderdaad terug. 

Is het mogelijk om hier een standaard icoon in te stellen, met als mogelijkheid dit als je dat wilt aan te passen? Dus standaard kleur en afbeelding? Scheelt toch weer een klik, en moet ik bekennen ik kies echt random omdat ik het icoon nooit terug zag.

Hoi @ieerden3,

Het icoon is juist bedoeld om om de ‘Invullen’ pagina snel de vragenlijst te kunnen herkennen die je wilt gaan invullen. Door verschillende iconen en kleuren te gebruiken, kun je de vragenlijsten makkelijk onderscheiden. Het lijkt ons daarom geen goed idee om een standaard icoon en kleur te gebruiken, daarmee verlies je deze functionaliteit.

Reputatie 3
Badge +6

Hoi @ieerden3,

Het icoon is juist bedoeld om om de ‘Invullen’ pagina snel de vragenlijst te kunnen herkennen die je wilt gaan invullen. Door verschillende iconen en kleuren te gebruiken, kun je de vragenlijsten makkelijk onderscheiden. Het lijkt ons daarom geen goed idee om een standaard icoon en kleur te gebruiken, daarmee verlies je deze functionaliteit.

@Inge Kuijpers Wellicht is dit de achterliggende gedachte maar dan lijken mij de beschikbare standaard iconen niet echt geschikt. Zoek je bevoordeeld op een geschikt icoon voor een audit of enquête, dan vind je op die zoektermen niets. Het zou denk ik helpen als je de naamgeving van die iconen aan kunt passen, dan kun je als organisatie besluiten wélk icoon je voor welke toepassing wil gebruiken. Nog mooier zou zijn als er een koppeling komt met de mediabibliotheek, zodat je zelf iconen toe kunt voegen.  

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring