Vraag

Vragenlijst invullen met meerdere invullers via een taakschema

  • 1 August 2022
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5

Wij hebben een vragenlijst gemaakt (kaartenbak) die door meerdere invullers ingevuld kan worden via een taakschema.

Nu blijkt dat als een van de actienemers de vragenlijst deels invult en als concept opslaat een andere actienemer deze wel kan inkijken maar niet kan wijzigingen om verder in te vullen.

Klopt dit of hebben wij het niet goed ingericht?

De training geeft aan dat:

Met meerdere gebruikers één vragenlijst invullen

Wanneer je een vragenlijst gebruikt waarbij meerdere gebruikers telkens één bepaald deel van die vragenlijst moeten invullen, dan kan dat via een vragenlijstonderzoek.

 

VRAAG:

Moet er een vragenlijstonderzoek aangemaakt worden zodat meerdere invullers in hetzelfde formulier kunnen werken via een taakschema?


5 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Vragenlijsten worden standaard één keer ingevuld inderdaad. Als je meerdere invullers neerzet, wordt deze als afgerond gezien als één iemand hem invult. Als iemand al begonnen is, krijg je inderdaad de melding dat de lijst al in gebruik is.

 

Als je een vragenlijst onderzoek aanmaakt, heb je inderdaad de mogelijkheid om iedere invuller een eigen lijst in te laten vullen. Maar het hangt ook van het type af. Als je b.v. over een organisatie eenheid laat invullen, is het standaard zo dat maar één van de invullers voor die afdeling kan invullen binnen een vragenlijst onderzoek. Als het over personen gaat, kan je alle invullers één keer voor zichzelf een lijst laten invullen.

Bij taakschema's is er een optie onder rollen: 

Een taak is 'afgehandeld' wanneer:

  •  Één van de actienemers de taak heeft afgehandeld
  •  Elke actienemer de taak heeft afgehandeld

 

Hiermee is het dus mogelijk om als taak een vragenlijst op te voeren, op persoons niveau en dan de taak pas af afgehandeld te zien indien alle mensen in de taak deze vragenlijst hebben afgerond.

Moet toegeven, ik moet er nog wel eens even mee spelen voordat het precies loopt zoals ik het voor ogen had. Vooral omdat het een interactief tussen twee modules is, en je dit niet bijzonder vaak opnieuw inricht...

Reputatie 3
Badge +5

Dag Jesse, Dank voor de feedback. Ik ga met je adviezen aan de slag.

Badge +1

Waar kun je onderstaande instellen??

Bij taakschema's is er een optie onder rollen: 

Een taak is 'afgehandeld' wanneer:

  •  Één van de actienemers de taak heeft afgehandeld
  •  Elke actienemer de taak heeft afgehandeld
Reputatie 5
Badge +5

Hoi @jhollmann en @JesseV 

Deze instelling wordt weergegeven in het tabblad Eigenschappen van een Taakschema in het Taakschema beheer.
Belangrijk: deze instelling kan niet gewijzigd worden als het om een taakschema van het type "Taakschema voor invullen vragenlijst” gaat.

Vanuit die wetenschap kom ik uit op de kwestie die in Met meerdere gebruikers één vragenlijst invullen | Infoland Community is beschreven.
Misschien is het een goed idee als jullie je stem uitbrengen op dat Idee, zie:

 

 

Badge +1

Dank voor je bericht. 

Ik ben benieuwd hoe anderen dit probleem aanpakken als ze van 1 onderwerp(uit een kaartenbak)

meerdere mensen willen bevragen. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring