Wij hebben nog geen ervaring met de module Check maar willen deze graag in gebruik gaan nemen.
We willen deze graag gaan gebruiken om te evalueren of gebruikers nieuwe procedures begrepen hebben. Hiervoor hebben we een vragenlijst opgesteld met een aantal meerkeuzevragen en de bedoeling is dat middels het aanduiden van het juiste antwoord, we kunnen aantonen dat de invuller de procedure begrepen heeft. Dit betekent natuurlijk wel dat er juiste en foute antwoorden zijn en we op die manier ook moeten kunnen rapporteren.
Is dit mogelijk en hoe kan dit in de module check beheerd worden? Kan ik in de module check ergens ingeven wat het juiste antwoord is zodat hierop gerapporteerd kan worden?
Alvast bedankt voor de hulp!
Antwoord op het topic Chaim Leunissen
Beste @Kirsten APB,
Allereerst: welkom op de Infoland Community!
Ik denk dat u beter geholpen zult zijn met de Zenya Boost module, die beschikbaar is vanaf Zenya versie 7.0 en die in daaropvolgende versies nog verder doorontwikkeld zal worden. Via zogeheten BOOST Campagnes kunt u medewerkers eerst voorzien van informatie (zowel in tekst als via video's) en hen vervolgens een of enkele vragen voorleggen om te verifiëren of de informatie is begrepen. Deze topics bieden een blik op de huidige mogelijkheden:
Daarnaast is het belangrijk om het volgende te weten. Zenya CHECK is o.a. bedoeld voor het afnemen van vragenlijstonderzoeken (enquêtes) en dat komt tot uitdrukking in het gedrag en de mogelijkheden van de 4 vraagtypes die u kunt gebruiken in een vragenlijst:
Meerkeuze: deze vraag wordt in onderzoek gebruikt om ofwel de juiste route door de vragenlijst te kiezen ofwel om een voorkeur aan te duiden (bijvoorbeeld: Naar welk pretpark gaat u het liefst? of Welk pretpark heeft u bezocht?) Oftewel: bij een meerkeuze vraag zijn alle antwoorden even goed (of fout...)
Ja/Nee: bijvoorbeeld: Dit antwoord heeft mij verder geholpen: Ja - Deels - Nee. U kunt dan aanduiden dat "Ja” het antwoord is dat positief gewaardeerd wordt
Schaalverdeling: dit is een vraag naar een mening. Bijvoorbeeld: Geef aan hoe (on)tevreden u bent met deze reactie: Zeer ontevreden - Ontevreden - Neutraal - Tevreden - Zeer tevreden
Tekst: wordt gebruikt om een toelichting te geven, bijvoorbeeld Waarom bent u (zeer) ontevreden?
Ik denk dat u beter geholpen zult zijn met de Zenya Boost module, die beschikbaar is vanaf Zenya versie 7.0 en die in daaropvolgende versies nog verder doorontwikkeld zal worden. Via zogeheten BOOST Campagnes kunt u medewerkers eerst voorzien van informatie (zowel in tekst als via video's) en hen vervolgens een of enkele vragen voorleggen om te verifiëren of de informatie is begrepen. Deze topics bieden een blik op de huidige mogelijkheden:
Daarnaast is het belangrijk om het volgende te weten. Zenya CHECK is o.a. bedoeld voor het afnemen van vragenlijstonderzoeken (enquêtes) en dat komt tot uitdrukking in het gedrag en de mogelijkheden van de 4 vraagtypes die u kunt gebruiken in een vragenlijst:
Meerkeuze: deze vraag wordt in onderzoek gebruikt om ofwel de juiste route door de vragenlijst te kiezen ofwel om een voorkeur aan te duiden (bijvoorbeeld: Naar welk pretpark gaat u het liefst? of Welk pretpark heeft u bezocht?) Oftewel: bij een meerkeuze vraag zijn alle antwoorden even goed (of fout...)
Ja/Nee: bijvoorbeeld: Dit antwoord heeft mij verder geholpen: Ja - Deels - Nee. U kunt dan aanduiden dat "Ja” het antwoord is dat positief gewaardeerd wordt
Schaalverdeling: dit is een vraag naar een mening. Bijvoorbeeld: Geef aan hoe (on)tevreden u bent met deze reactie: Zeer ontevreden - Ontevreden - Neutraal - Tevreden - Zeer tevreden
Tekst: wordt gebruikt om een toelichting te geven, bijvoorbeeld Waarom bent u (zeer) ontevreden?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.