Beantwoord

Vragenlijst: juiste antwoord bij meerkeuzevragen

  • 5 July 2023
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Badge

Wij hebben nog geen ervaring met de module Check maar willen deze graag in gebruik gaan nemen.

We willen deze graag gaan gebruiken om te evalueren of gebruikers nieuwe procedures begrepen hebben. Hiervoor hebben we een vragenlijst opgesteld met een aantal meerkeuzevragen en de bedoeling is dat middels het aanduiden van het juiste antwoord, we kunnen aantonen dat de invuller de procedure begrepen heeft. Dit betekent natuurlijk wel dat er juiste en foute antwoorden zijn en we op die manier ook moeten kunnen rapporteren.

Is dit mogelijk en hoe kan dit in de module check beheerd worden? Kan ik in de module check ergens ingeven wat het juiste antwoord is zodat hierop gerapporteerd kan worden?

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 5 July 2023, 19:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Beste @Kirsten APB,

Allereerst: welkom op de Infoland Community!

Ik denk dat u beter geholpen zult zijn met de Zenya Boost module, die beschikbaar is vanaf Zenya versie 7.0 en die in daaropvolgende versies nog verder doorontwikkeld zal worden.
Via zogeheten BOOST Campagnes kunt u medewerkers eerst voorzien van informatie (zowel in tekst als via video's) en hen vervolgens een of enkele vragen voorleggen om te verifiëren of de informatie is begrepen.
Deze topics bieden een blik op de huidige mogelijkheden:


Daarnaast is het belangrijk om het volgende te weten. Zenya CHECK is o.a. bedoeld voor het afnemen van vragenlijstonderzoeken (enquêtes) en dat komt tot uitdrukking in het gedrag en de mogelijkheden van de 4 vraagtypes die u kunt gebruiken in een vragenlijst:

  • Meerkeuze: deze vraag wordt in onderzoek gebruikt om ofwel de juiste route door de vragenlijst te kiezen ofwel om een voorkeur aan te duiden (bijvoorbeeld: Naar welk pretpark gaat u het liefst? of Welk pretpark heeft u bezocht?) Oftewel: bij een meerkeuze vraag zijn alle antwoorden even goed (of fout...)
  • Ja/Nee: bijvoorbeeld: Dit antwoord heeft mij verder geholpen: Ja - Deels - Nee. U kunt dan aanduiden dat "Ja” het antwoord is dat positief gewaardeerd wordt
  • Schaalverdeling: dit is een vraag naar een mening. Bijvoorbeeld: Geef aan hoe (on)tevreden u bent met deze reactie: Zeer ontevreden - Ontevreden - Neutraal - Tevreden - Zeer tevreden 
  • Tekst: wordt gebruikt om een toelichting te geven, bijvoorbeeld Waarom bent u (zeer) ontevreden?
Badge

Beste @Chaim Leunissen,

Bedankt voor deze info!

Is dit dan een bijkomende per account betalende module?

Zijn er ergens demo’s van deze module zodat we een beter beeld krijgen van de mogelijkheden?

Reputatie 5
Badge +5

@Kirsten APB 

Ik heb uw interesse doorgegeven aan uw Accountmanager met het verzoek om contact met u op te nemen. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring