Skip to main content
Ik heb een vraag betreffende vragenlijsten in iCheck:



Ik wil een vragenlijst door één medewerker laten invullen. Daarbij moet de mogelijkheid bestaan dat er voor één organisatie eenheid meerdere vragenlijsten ingevuld kan worden.

Hoe doe ik dit?



Hoe zorg ik ervoor dat deze vragenlijst voor de medewerker makkelijk vindbaar is (via portal, link, ...)?
Alleen binnen de context van een vragenlijstonderzoek of taakschema is er een beperking op hoeveel vragenlijsten er worden ingevuld. Om je vraag goed te beantwoorden mis ik wat context. Wat voor soort vragenlijst is het? Waarom moet deze meerdere keren worden ingevuld? Is het bijvoorbeeld een vragenlijst die per patient moet worden ingevuld, voor meerdere patienten op dezelfde afdeling?



Voor wat betreft de vindbaarheid: je kunt vragenlijsten in een verzameling opnemen die je in je portalen toont.
Hoi Job



Er gaat bij ons een project starten m.b.t. het handen wassen en desinfecteren door medewerkers op de verpleegafdelingen. Hiervoor worden steekproeven gedaan op afdelingen door 1 medewerker van Infectiepreventie. De steekproeven gebeuren random, wat betekent dat op afdelingen waar de scores niet goed zijn de frequentie van steekproeven hoger ligt dan op afdelingen waar de scores goed zijn. Er zal dus meerdere keren op afdelingen een vragenlijst ingevuld moeten kunnen worden om verbetering te constateren.

Ik krijg dit tot nu toe niet voor elkaar waarbij1 medewerker voor alle afdelingen meerdere vragenlijsten kan invullen.



Daarnaast kan ik niet in verzamelingen een vragenlijst van het type medewerker kiezen 🤔
@Jeske van Gassel


  1. een vragenlijst van het type medewerker waarbij iemand anders de vragenlijst invult voor/over de medewerker kun je wel in een verzameling opnemen.
  2. mijns inziens kun je dus een vragenlijst van het type mdw gebruiken, waarbij je ook het veld 'organisatie-eenheid' opneemt. Degene die de steekproef afneemt kan dan over elke gecontroleerde medewerker een vragenlijst invullen, die via het portaal terug te vinden is.
  3. mocht het een bezwaar zijn dat de naam van de gecontroleerde medewerker bekend wordt kun je als vragenlijsttype 'overig' kiezen en dan bijvoorbeeld proefpersoon1, proefpersoon2 etc invullen.

Beste Job, 

Wij lopen ook tegen bovenstaand probleem op. Bij jouw idee om een vragenlijst van het type medewerker te kiezen lopen wij tegen het probleem aan dat het voor onze invullers zo lastig is om de juiste afdeling te vinden in onze organisatie-eenhedenboom. Niet omdat deze boom niet zou kloppen of onduidelijk is maar omdat Amsterdam UMC zo'n ontzettend grote organisatie is en onze organisatie eenhedenboom dus ook. 

Gevolg is dan de invuller vaak een verkeerde afdeling kiest of een verkeerd niveau (bijvoorbeeld de divisie en niet de afdeling).  

Om dit voor te zijn kiezen we voor een vragenlijst van het type organisatie eenheid. Dan kunnen we met een vragenlijstonderzoek de vragenlijst voor de betreffende afdeling klaarzetten voor de invullers. Deze vragenlijst willen we niet door één maar door meerdere medewerkers kunnen laten invullen. Nu lopen we er tegenaan dat als er iemand de vragenlijst heeft ingevuld de anderen het niet meer kunnen. En dat is voor ons niet wenselijk. 

 

Hebben jullie misschien nog een andere oplossing voor ons? 

 

Alvast dank

 

 

 


@Jeske van Gassel, wij gebruiken voor dit soort vragenlijsten een vragenlijst van type organisatie-eenheid en die kan meerdere keren ingevuld worden, ook voor dezelfde afdeling. We maken dan echter geen vragenlijstonderzoek aan, maar laten invullers (vaak specifieke mensen die dit vaker dan 1 keer doen en die dus bekend zijn met deze werkwijze) naar de module vragenlijsten gaan en daar in de specifieke vragenlijst via het +je een nieuwe vragenlijst invullen. Zo hebben wij onze medewerkers van de afdeling infectiepreventie dit aangeleerd voor hun hygiëne-audits.

Bij een aantal van dit soort acties hebben wij ook een taakschema aangemaakt waarin de medewerkers die de vragenlijst moeten invullen, een taak krijgen. In deze taak hebben wij een link neergezet naar de vragenlijst die ingevuld moet worden. De taak handelen zij pas af als zij de steekproef helemaal hebben afgerond. Dat kan betekenen dat ze meerdere vragenlijsten op evt. dezelfde afdeling invullen. Maar dus zonder vragenlijstonderzoek maar rechtstreeks in een vragenlijst. En pas als ze met het hele onderzoek klaar zijn op een afdeling of bijv. in een week, handelen zij de taak af dat de taak gereed is. 

Bij ons werkt bovenstaande werkwijze prima. Wie weet voor jullie ook?


@Jeske van Gassel : ook wij gaan te werk zoals Berber reeds beschreef, zowel wat betreft type vragenlijst (geen vragenlijstonderzoek) en indien nodig, taakschema’s bv. om een wekelijkse/ maandelijkse taak te krijgen. Invullers gaan via tegel ‘Invullen’ naar de vragenlijst of via de module zelf. Werkt ook hier prima. 


Goedemorgen,

Ook wij zijn bezig met uitzetten van vragenlijsten op organisatie-eenheid.
We hebben de verschillende mogelijkheden bekeken en komen toch weer uit bij het uitzetten van een vragenlijstonderzoek.

Reden: vooraf ingevulde organisatie-eenheid en product (labelwaarden) (GRZ, Wlz, Thuiszorg) en in principe éénmalig invullen van de vragenlijst. Bij vaker invullen van dezelfde vragenlijst sturen we een nieuw vragenlijstonderzoek.

  • Als je de vragenlijst onder Invullen zet, dan moeten ze de organisatie-eenheid kiezen (sturen door invuller rechten te geven, soms moet invuller aan meerdere teams worden gekoppeld) en moeten ze het product (labelwaarde) kiezen. Hierbij is het risico dat ze de verkeerde labelwaarde kiezen en verkeerde vragen krijgen
  • Taakschema's hebben we ook mee getest en zou inderdaad ook kunnen

Al met al is het even zoeken hoe je de vragenlijsten het beste kunt gebruiken, maar het werkt prima!

M.vr.gr.

Klaas

 


Reageer