Skip to main content

Beste communityleden,

 

Ik wil het volgende aan jullie voorleggen:

Binnen onze organisatie hebben we vragenlijsten (in ETZ genaamd veiligheidsrondes) opgesteld voor klinieken en poliklinieken, met daarin thema’s zoals valpreventie en handhygiëne. M.b.v. deze vragenlijsten kunnen afdelingen zelf inzicht krijgen hoe het gaat op de afdeling en hierop borgen/verbeteren.

Belangrijke uitgangspunten zijn 1) ten alle tijden kan iedere medewerker deze vragenlijst invullen, 2) het moet gebruiksvriendelijk zijn en 3) de resultatenoverzichten/rapportages moeten makkelijk te genereren zijn.

Dit hebben we als volgt ingericht in de module vragenlijsten van Zenya; er is een vragenlijst (met voorwaardelijke vragen) opgesteld voor bv kliniek. Deze vragenlijst zit in een vragenlijstonderzoek zonder einddatum. Het vragenlijstonderzoek is via een externe link beschikbaar gesteld op intranet. Zo is het voor iedere medewerker toegankelijk. Het invullen van deze vragenlijstonderzoeken gaat goed. Het genereren van resultaten niet. De rapportagetool gebruiken we niet omdat deze ongeschikt is voor het begrijpelijk weergeven van resultaten (al eerder aangegeven bij Infoland), dus zijn we genoodzaakt om de word- of excel export te gebruiken. Deze rapporten hebben ook altijd een bewerkingsslag nodig.

Ik ben op zoek naar goede voorbeelden en/of manieren waarop jullie dit soort vragenlijsten inrichten en voldoen aan uitgangspunten 1-2-3. Ik hoor graag wat jullie tips zijn!

 

Met vriendelijke groet,

Mieke Schoondermark - ETZ

 

@Ghislaine 

@Ellen van Hagen 

Ik lees graag mee. Wij zijn momenteel met een vergelijkbare vragenlijst bezig en gaan deze komende week publiceren. Ben benieuwd wat dan mogelijkheden zijn voor de rapportage.

Groet Diana 


Reageer