Skip to main content
Hi allemaal,



Ik zou graag jullie ervaringen horen over het gebruik van iCheck als module voor het uitvoeren van patiënttevredenheidonderzoek. Wie heeft hier ervaring mee? En wat zijn de voorwaarden voordat je iCheck hiervoor kunt gaan inzetten? Mocht je ervaring hiermee hebben zou ik graag even contact opnemen.



Verneem het graag!
@evalaan , dank voor je topic.



@Berber Werkman, Klopt het dat jij hier ervaring mee hebt? Zou je hier je kennis willen delen? Dank!
Dag Evalaan,



Wij voeren middels iCheck een patienttevredenheidsonderzoek uit. Je kan contact opnemen!



groet, Marte
Binnen het Ommelander Ziekenhuis voeren wij diverse patiënttevredenheidsonderzoeken uit middels iCheck. De uitwerking hiervan kan op diverse manieren:


  • Patiënten krijgen een link in hun mail om een vragenlijst in te vullen
  • Patiënten krijgen een tabblad waarop een vragenlijst direct ingevuld kan worden
  • Patiënten krijgen op papier een vragenlijst mee om thuis in te vullen, vervolgens voeren wij de papieren ingevulde vragenlijst in in iCheck (overtypen/ invullen vragenlijst). Dit als de patiëntencategorie nog niet/ niet voldoende digitaal is.

Ons streven is dat alle uitkomsten van PTO's in iCheck staan. Per PTO wordt gekozen uit bovenstaande opties welke het beste bij de doelgroep en de afdeling past.



Mocht je meer informatie hierover willen hebben, dan mag je altijd contact met mij opnemen!

Is het mogelijk om het uitzetten van vragenlijsten voor patient ervaringen via het patientendossier (EPIC) te laten verlopen: dus bijv bij ontslag uit de kliniek een vragenlijst of 1x per half jaar een vragenlijst bij polikliniek bezoek?


Is het mogelijk om het uitzetten van vragenlijsten voor patient ervaringen via het patientendossier (EPIC) te laten verlopen: dus bijv bij ontslag uit de kliniek een vragenlijst of 1x per half jaar een vragenlijst bij polikliniek bezoek?

Hoi Herma, deze koppeling is er helaas niet. Wanneer je de e-mailadressen van de patiënten hebt, kun je wel bijvoorbeeld 1x per half jaar een vragenlijstonderzoek maken of bij ontslag een invulverzoek toevoegen.


Is het mogelijk om het uitzetten van vragenlijsten voor patient ervaringen via het patientendossier (EPIC) te laten verlopen: dus bijv bij ontslag uit de kliniek een vragenlijst of 1x per half jaar een vragenlijst bij polikliniek bezoek?

 

In het ASz zijn we, na een vertraagde pilot in de Covid jaren, nu bezig met het organisatie breed uitrollen van het PTO.
Wij zetten de vragenlijsten uit per e-mail vanuit HiX. In deze mail is een hyperlink naar de vragenlijst opgenomen. Collega's van de afdeling BI zorgen voor de selectie van patiënten en het versturen van de mails. Ook bouwen zij in de BI omgeving voor iedere afdeling een dashboard om de resultaten op te tonen.

@herma: voor sommige afdelingen is door onze collega's van de BI afdeling ingesteld dat de vragenlijst iedere 2 maanden moet worden verstuurd. Er zijn dus mogelijkheden om dit te automatiseren, maar daar is bij ons dus wel de hulp van de handige BI collega's nodig.


@Berber Werkman  Gebruiken jullie dit nog steeds?
Vanuit Ziekenhuis Gelderse Vallei zijn wij opzoek naar andere ziekenhuizen die Vragenlijsten gebruiken voor PTO. Zou ik jou hierover mogen contacten?


Reageer