Beantwoord

Vragenlijsten laten invullen door externe emailadressen

  • 23 November 2022
  • 8 reacties
  • 96 Bekeken

Badge

Beste,

 

In ons ziekenhuis komen er regelmatig studenten stage volgen. Op het einde van hun stage periode vragen wij ons af hoe het verlopen is en of ze feedback hebben voor ons. Hiervoor hebben wij een vragenlijst aangemaakt via Zenya. We hebben een link gemaakt waardoor ze bij die vragenlijst terecht kunnen. Als je die wil openen moet je je echter steeds aanmelden met het emailadres dat je krijgt van het ziekenhuis. Dit emailadres wordt gedeactiveerd na de stageperiode. 

We vragen ons af of het mogelijk is dat studenten ook hun privé/persoonlijk emailadres zouden kunnen gebruiken om die vragenlijst in te vullen. Waardoor het mogelijk zou zijn om toch feedback te kunnen ontvangen ook na dat hun werk emailadres gedeactiveerd is? 

 

Als dit kan, hoe stellen we dit in? 

 

Bedankt!

Vriendelijke groeten,

Seda

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 23 November 2022, 16:42

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5

Je kunt bijvoorbeeld bij de vragenlijst een invulverzoek aanmaken. Daarbij kun je een e-mailadres opgeven. NB: invulverzoeken zijn niet bij alle typen vragenlijsten beschikbaar. Als ze beschikbaar zijn heb je bij de vragenlijst een tabblad ‘invulverzoeken’:

 

Reputatie 5
Badge +5

Er zijn twee mogelijkheden om een vragenlijst naar een specifiek (privé) e-mail adres te sturen:

  1. Invulverzoek - vragenlijst op verzoek in laten vullen door externen | Infoland Community, handig voor individuele verzoeken
  2. Vragenlijstonderzoek - meerdere vragenlijsten laten invullen | Infoland Community, handig als je de vragenlijst aan een groep wil aanbieden. Voordeel van een vragenlijst onderzoek is dat je dit anoniem kunt afnemen.

Daarnaast is het vragenlijst type vaak bepalend voor de mogelijkheden, zie:

Reputatie 2
Badge +5

Goedendag,

We zijn bezig met een externe vragenlijst voor het aanmeldproces van nieuwe cliënten (type: Klant/Cliënt/Patiënt). Hierbij hebben we nog niet een definitieve keuze gemaakt tussen gebruik van CHECK of FLOW (aanmelden via mobiel formulier).

Het uitzetten van de vragenlijst kan op verschillende manieren (ook getest):

  1. Uitzetten in de vorm van een vragenlijstonderzoek: hierbij kun je de link uit het vragenlijstonderzoek onder een knop op je website zetten
  2. Uitzetten in de vorm van een vragenlijstonderzoek: hierbij kun je de link uit het vragenlijstonderzoek opnemen als link in een welkomstmail
  3. Uitzetten in de vorm van een invulonderzoek: hierbij kun je 1 of meerdere cliënten tegelijk aanschrijven (mailadressen en namen) + link naar de vragenlijst + e-mailbericht (sjabloon)

Voordeel van het invulverzoek is dat je aan bepaalde cliënten een verzoek kunt sturen en dat het e-mail bericht een soort sjabloon (achtergrond) wordt dat steeds opnieuw kan worden gebruikt (tot het weer wordt gewijzigd)

Nadeel van het invulverzoek is dat je GEEN keuze kunt maken tijdelijk opslaan en later verdergaan met invullen. Bij een invulverzoek kan een externe invuller niet meer bij de vragenlijst komen als deze is afgesloten.

Mensen kunnen de vragenlijst opslaan en later verdergaan met invullen   Ja
 Nee

Vraag: kan de instelling zoals hierboven die wel bij het vragenlijst onderzoek staat ook worden opgenomen bij een Invulverzoek?

M.vr.gr.

Klaas Pompstra

Hoi Klaas,

Het goede nieuws is dat je bij een invulverzoek altijd de vragenlijst kunt opslaan en later verder kunt gaan met invullen.

Alleen bij een vragenlijstonderzoek dat je uitzet via een link hebben we de optie toegevoegd dat je kunt kiezen of je deze mogelijkheid wilt hebben. Wanneer je bijvoorbeeld de vragenlijst openzet op een device waarop meerdere mensen kunnen invullen, is het niet wenselijk dat je met een vragenlijst van iemand anders verder kan gaan.

Reputatie 2
Badge +5

Beste ​​​​​@Inge Kuijpers,

Het gaat hier om vragenlijsten die ingevuld worden door externen (zijnde niet Zenya gebruikers)

Vanmorgen heb ik een aantal testen gedaan, met een vragenlijstonderzoek en een invulonderzoek, waarbij voor het vragenlijstonderzoek ik heb ingesteld dat tussentijds opslaan gebruikt mag worden.

Bij het vragenlijstonderzoek krijg ik eerst de keuze om een nieuwe vragenlijst in te vullen of dat ik verder wil gaan met het concept. Als ik op concept klik krijg ik de foutmelding. Bij het invulonderzoek klik ik opnieuw op de link en krijg ik ook de foutmelding

In beide gevallen kan ik de vragenlijst NIET weer heropenen als externe gebruiker. Ik krijg in beide gevallen een foutmelding. Zie bijlage.

Hierover had ik ook een privébericht naar Chaim gestuurd, maar dat was niet de juiste weg :-)

Wel kreeg ik de volgende opmerkingen retour: 

  • Als een externe vragenlijst invuller de vragenlijst verzendt, dan kan hij/zij de vragenlijst niet meer wijzigen. De inhoud wordt dan namelijk overgenomen in Zenya en daar kan de externe invuller niet bij
  • Daarom kun je bij sommige keuzes, zoals een vragenlijst onderzoek, ervoor kiezen dat een externe invuller op een later moment verder gaat met invullen. Zo kan de invuller alvast invullen wat hij/zij al kan invullen en op een later moment enkele aanvullingen doen

Mijn vraag:

  1. Kan ik nu wel of niet een vragenlijst naar externen uitzetten waarbij men de vragenlijst tussentijds kan opslaan → volgens mij dus niet?
  2. Of ligt het wellicht aan onze omgeving dat het tussentijds opslaan niet werkt?

Alvast dank voor je medewerking!

M.vr.gr.

Klaas Pompstra

Hier lijkt iets anders mis te gaan. Ik zet dit door naar onze servicedesk. Je zou verder moeten kunnen gaan met een eerder opgeslagen versie.

Reputatie 2
Badge +5

Goedendag,

Als aanvulling op bovenstaande nog de volgende informatie.

Let op: Dit is in de Saas omgeving 7.1.0.5

Na een aantal testen met vragenlijsten voor externe personen (invulverzoek en vragenlijstonderzoek) is mijn conclusie de volgende:

Vragenlijstonderzoek

1.    Externe personen, per e-mailadres (hierbij kan de invuller de vragenlijst tussentijds opslaan: deze optie werkt niet -> BUG Zenya !
2.    Externe personen, via link (bijv. op website) MET tussentijds opslaan: deze optie werkt niet -> BUG Zenya!
3.    Externe personen, via link (bijv. op website): dit werkt wel, maar ZONDER tussentijds opslaan
Invulverzoek
1.    Externe personen (mailadres(sen) en na(a)men): deze optie werkt niet -> BUG Zenya !

Best wel jammer dat de optie waarbij je e-mailadres en namen en een ‘mailsjabloon’ + logo/afbeelding kunt gebruiken nu niet beschikbaar zijn.

Ik weet niet hoe ingrijpend de wijzigingen zijn om deze bug op te lossen, maar van mij mag de prioriteit omhoog 😉.

Vraag: Klopt mijn conclusie? En zo ja, dan ervaren alle gebruikers dus bovenstaande problemen...

Dank!

Reputatie 2
Badge +3

Beste @kpompstra ,

Bedankt voor de aanvulling.

Het onderzoek naar dit probleem loopt momenteel via het zendesk ticket. Via dit ticket kun je de voortgang volgen.

We geven op de Community een terugkoppeling zodra we meer weten over de oorzaak en oplossing hiervan.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring