Beantwoord

Vragenlijstonderzoek of taakschema voor invullen vragenlijst gebruiken?

  • 28 November 2022
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

We zijn  van plan om kortelings gebruik te gaan maken van Zenya Check voor het lopen van veiligheidsronden op de zorgeenheden.

Hiervoor heb ik kaders en labels aangemaakt.  Per kader worden een aantal vragen in de  vragenlijsten opgenomen.

Wat me echter niet geheel duidelijik is, is het verschil tussen een vragenlijstonderzoek en het gebruik van een  taakschema om vragenlijsten in te laten vullen.  Wanneer kies je voor het ene dan wel het andere?

Is er iemand die zijn/haar kennis en ervaring van uit praktijk met me wil delen?

 

icon

Antwoord op het topic Arjo Kuiper 29 November 2022, 11:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ha Els, 

Wij maken zowel gebruik van vragenlijstonderzoeken als het uitzetten van vragenlijsten via taakschema's.

Taakschema's gebruiken we bijvoorbeeld voor periodiek in laten vullen van vragenlijsten voor  veiligheidsrondes en de checklist voor het bereiden van parenteralia (beide taken worden maakdelijks uitgezet).

Vragenlijstonderzoek gebruiken we vooral voor het éénmalig uitzetten van vragenlijsten aan een bepaalde groep of in een bepaalde periode (bijv. tevredenheidsonderzoek, maar ook voor de RI&E uitvraag op verschillende afdelingen).

groeten, 

Arjo

Reputatie 5
Badge +6

@Arjo Kuiper 

Hallo Arjo, dank voor je reactie.  Heel duidelijk !!  Ga jou werkwijze volgen en voor terugkerende periodieke opdrachten zoals de veiligheidsronden waarmee we willen van start gaan jan 2023 een taakschema gebruiken.

Voor toekomstige éénmalige vragenlijsten een vragenlijstonderzoek.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring