Vraag

Waarschuwing krijgen als titel van een veld te lang is

  • 19 November 2020
  • 3 reacties
  • 35 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Bij vragenlijsten die gemaakt zijn m.b.v. de Qmentum normenkaders is het niet altijd mogelijk om gebruik te maken van de knop Rapport omdat de titels van veel Qmentum vragen te lang zijn waardoor het rapport met een foutmelding komt.

De helpdesk geeft hierover het volgende aan: de titel van paragraaf 6.18.5 is 663 karakters lang!
Als je die titel korter maakt, dan is de foutmelding meteen verholpen, ook bij reeds ingevulde vragenlijsten. 

We vermoeden dat hier mogelijk een bug speelt: dergelijke lange titels zijn enerzijds niet prettig en zijn anderzijds vaak aanleiding voor storingen. In het geval dat wij het vermoeden hebben dat er sprake is van een bug in onze software, leggen wij dit voor aan onze Change Advisory Board (CAB), welke vervolgens een besluit neemt over dit probleem.

 

Wens: is het mogelijk dat het veld aangeeft dat een titel te lang is, dan wordt je eraan herinnerd de titel in te korten?


3 reacties

Reputatie 6

Beste @Diana,

Wij vermoeden hier ook een bug. Ik heb je topic doorgestuurd naar de service desk. Je zult via de gebruikelijke service desk kanalen op de hoogte gehouden worden.

Badge +1

Meteen een waarschuwing  als een antwoord te lang is, zou ook fijn zijn. Ik kreeg nu pas een foutcode nadat ik op voltooien klikte en toen was mijn werk ook weg. Bovendien gaf die foutcode alleen een nummer en heb ik nergens kunnen achterhalen waar dit nummer voor staat. Uiteindelijk bleek dat na inkorten van een van de antwoorden, de foutcode niet meer terugkwam.

Reputatie 5
Badge +5

Beste @anjavandekerkhof Ik heb een ticket aangemaakt voor onze Servicedesk voor nader onderzoek.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring