Ik wil een vragenlijst opbouwen voor intern gebruik. Dan is het ook van belang om onder het tabblad rechten de rechten in te stellen.
Wie geef ik welke rechten?
Ik wil een vragenlijst opbouwen voor intern gebruik. Dan is het ook van belang om onder het tabblad rechten de rechten in te stellen.
Wie geef ik welke rechten?
Beheerder: mag alles met de vragenlijst, o.a. ontwerp wijzigen, ingevulde vragenlijsten inzien, wijzigen, verwijderen, vragenlijstonderzoek aanmaken etc.
Invuller: mag naar de vragenlijst gaan en op invullen klikken (via portaal of via vragenlijsten). Naast invullers kun je in de context van een vragenlijstonderzoek of een taakschema ook mensen uitnodigen een vragenlijst in te vullen die niet als invuller staan geregistreerd op het rechten scherm. Zij krijgen dan in die beperkte context het recht om de vragenlijst in te vullen
Lezer: mag de ingevulde vragenlijsten lezen
Beoordelaar: als je gebruik maakt van het beoordelen van ingevulde vragenlijsten, dan kan de beoordelaar de ingevulde vragenlijst lezen en er opmerkingen bij plaatsen.
We krijgen een melding van licentieoverschrijding van icheck (vragenlijsten): Aantal gebruikers: 2985 terwijl max 50 is toegestaan.
Dit komt (waarschijnlijk) omdat we bij een vragenlijst bij het onderdeel rechten “alle aangemelde gebruikers” hebben opgenomen:
Vragenlijstonderzoeken
Ik was in de veronderstelling dat we deze groep bij het tabblad rechten moesten toevoegen, aangezien we maken gebruik van “Vragenlijstonderzoeken” en vervolgens bij “Invullers” 63 personen hebben toegevoegd. Dit zijn allen medewerkers bij onze organisatie:
Alvast bedankt voor je reactie!
Ad 1: Klopt, zie ook de toelichting Deze rol is niet nodig voor vragenlijstonderzoeken of taakschema's
Ad 2: Het is voor een vragenlijstonderzoek in principe voldoende om alleen invullers bij het vragenlijst onderzoek zelf in te stellen
Hier wat meer achtergrondinformatie:
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.