Welk type vragenlijst voor tracer audit?

  • 23 June 2021
  • 8 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Goedemorgen,

Wie kan mij adviseren?
Ik ben een vragenlijst aan het maken voor een tracer audit. De vragen in het kader heb ik al gemaakt, nu ben ik bij de stap aangekomen om er een vragenlijst van te maken. Maar ik twijfel welk type ik moet kiezen. 

Wij gaan namelijk meerdere afdelingen bezoeken (= dus organisatie-eenheid) maar per afdeling 3 medewerkers bevragen/observeren (= dus medewerker)

Wat kan ik het best kiezen?

Ondanks alle trainingen en input op deze site kan ik geen antwoord op mijn vraag vinden. Hopelijk kan een van jullie ons adviseren.

Gr Diana


8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ha Diana, 

Ik dacht dat ik een oplossing had, maar deze werkt niet:

Vragenlijst met Object type overig
Veld Organisatie eenheid toevoegen als optioneel veld op pagina 1
Vraag op pagina 2 toegevoegd met keuze afdeling, antwoorden gekoppeld aan de OE.

Invullen lukt prima, hierbij kan gekozen worden voor meerdere afdelingen bij de vraag op pagina 2. Helaas zie ik in het overzicht van ingevulde vragenlijsten niet de ingevulde afdeling terug…

Ik ben erg benieuwd of iemand een bruikbare oplossing heeft! 

 

Hoi @Diana,

Wanneer je twijfelt over het type vragenlijst, kun je het volgende invullen:

Je vult een vragenlijst in per ……

In jouw geval is dat per medewerker, je kunt dan objecttype ‘medewerker’ gebruiken waarbij iemand anders namens de medewerker de vragenlijst invult. Bij die medewerker hoort dan een organisatie-eenheid, die kun je als veld toevoegen aan de vragenlijst (op pagina 1).

Reputatie 5
Badge +8

Ha Diana, 

Ik dacht dat ik een oplossing had, maar deze werkt niet:

Vragenlijst met Object type overig
Veld Organisatie eenheid toevoegen als optioneel veld op pagina 1
Vraag op pagina 2 toegevoegd met keuze afdeling, antwoorden gekoppeld aan de OE.

Invullen lukt prima, hierbij kan gekozen worden voor meerdere afdelingen bij de vraag op pagina 2. Helaas zie ik in het overzicht van ingevulde vragenlijsten niet de ingevulde afdeling terug…

Ik ben erg benieuwd of iemand een bruikbare oplossing heeft! 

 

Helemaal rechts in het overzicht, staat een knop met een kolommen-icoontje (waarvan de middelste zwart gekleurd is), hier kun je kolommen toevoegen in het overzicht. Organisatie eenheid zal hier één van zijn die je kan zichtbaar maken.

Reputatie 5
Badge +6

Dank voor je toevoeging @Andrei Hollevoet 

De kolom had ik al gevonden, alleen wordt de op de vragenlijst ingevulde waarde niet getoond in het overzicht in Zenya op onze testomgeving (zie bijlage).

@Inge Kuijpers: in onze productieomgeving (versie 5.15; zie schermafbeelding) werkt dit wel goed, is dit een bug in Zenya?  

 

 

Hoi @Arjo Kuiper,

Dat gaan we bij de servicedesk voor je uitzoeken.

Reputatie 3
Badge +4

SD: Na doorlopen van de wizard voor de vragenlijst werden de waardes keurig getoond

Reputatie 5
Badge +6

SD: Na doorlopen van de wizard voor de vragenlijst werden de waardes keurig getoond

@Marcel Maertens 

Bij mij gaat het helaas nog niet goed in versie 6.0.2.0. Was het toch een bug in deze versie?

Installatie van versie 6.1.1 is aangevraagd, dus ik hoop het binnenkort te kunnen testen.

 

Reputatie 3
Badge +4

Antwoord Servicedesk :

De reden dat de Organisatie-eenheid niet bij jou is gevuld nadat je de vragenlijst hebt ingevuld, komt doordat je deze ook niet hebt ingevuld op pagina 1 van de vragenlijst.
Je zou dit veld verplicht kunnen maken mocht je de kolom 'organisatie eenheid' gevuld willen hebben wanneer men deze vragenlijst invult.

Je hebt inderdaad wel Organisatie-eenheden gekoppeld aan de meerkeuze vraag 'afdeling' maar deze functionaliteit heeft alleen betrekking op externe vragenlijsten zoals het community artikel omschrijft.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring