Nieuws

Nieuwe indeling en look and feel voor de community ūüéČ

  • 29 April 2021
  • 0 reacties
  • 258 Bekeken
Nieuwe indeling en look and feel voor de community ūüéČ
Reputatie 7
  • Infoland Community Manager
  • 274 reacties

Na de lancering van een gloednieuwe website én user interface voor Zenya, is het ook tijd om onze community een serieuze update te geven. Stiekem zijn we hier achter de schermen al een tijdje mee bezig en we zijn dan ook trots dat we vandaag het eindresultaat met jullie mogen delen!

Wat is er veranderd? Hieronder vind je de belangrijkste wijzigingen

Nieuwe look and feel:
Het is niet te missen, de community heeft een moderne, frisse uitstraling gekregen. De grafische aanpassingen (kleuren, iconen, banners) zorgen voor meer rust en overzicht en passen beter bij de vernieuwde Zenya uitstraling. Via de zwarte menubalk bovenin kun je direct navigeren naar een community categorie of naar trainingen en supportartikelen.
 

Menubalk 


Onderscheid tussen community categorie√ęn en supportinformatie
Voorheen stonden de trainingen, supportartikelen én community topics bij elkaar onder 1 categorie: 
 


Dit was in eerste instantie een logische keuze, omdat we op die manier alle informatie over één module bij elkaar hielden. De community is alleen het afgelopen jaar wederom gegroeid. Zowel in het aantal leden als in de hoeveelheid aan informatie. Steeds vaker kregen we de feedback dat de trainingen en supportartikelen ergens '’verstopt'’ waren en versnipperd werden aangeboden. 

Om die reden hebben we besloten een aparte plek te maken voor de trainingen en supportartikelen.
Je kunt de trainingen en supportartikelen raadplegen door via de zwarte menubalk naar '’Trainingen en supportartikelen'’ te gaan of door te klikken op een van de blokken: 

  

 

Goed om te weten: er loopt een verbeterproject binnen Infoland om de trainingen en supportartikelen inhoudelijk en qua structuur te gaan verbeteren. We zullen jullie via de community hiervan op de hoogte houden. 

 

Community categorie√ęn
Voorheen bestond er voor iedere module een aparte community categorie, die vervolgens als blokken werden getoond op de homepage.  Deze blokken namen behoorlijk wat ruimte in. Daarnaast zagen we dat op de meeste blokken niet of nauwelijks werd geklikt: 

Om deze redenen hebben we de modules als subcategorie√ęn ondergebracht onder √©√©n hoofdcategorie (Zenya of iQualify). Dit zorgt direct voor meer rust op de homepage. Tegelijkertijd heb je nog steeds een overzicht van alle modules per product door te klikken op √©√©n van de hoofdcategorie√ęn:

 

Community (hoofd)categorie√ęn¬†
Zenya met onderliggende modules en producten

 

Goed om te weten 

  • Volgde je voorheen bepaalde categorie√ęn? Dan is het helaas zo dat je nu opnieuw moet aangeven welke categorie√ęn je wilt volgen. Sommige categorie√ęn zijn namelijk gewijzigd, nieuw toegevoegd of verwijderd. Excuses voor het ongemak. Gelukkig kun je eenvoudig opnieuw categorie√ęn volgen.¬†
  • De aankomende tijd gaan we nog enkele grafische aanpassingen doen. Denk hierbij aan de badges en ook de screenshots in bepaalde topics.¬†
  • We verwachten in Q2 nog enkele belangrijke verbeteringen te gaan doorvoeren. To be continued .

Tenslotte wil ik graag onze super users @Berber Werkman @Silvia van Gils @Emile Korver @Andre @JesseV @Arjo Kuiper @Andrei Hollevoet en @Jeske van Gassel bedanken voor jullie feedback op de nieuwe indeling van de community. Het is alweer een tijdje geleden, maar we hebben zeker geluisterd naar jullie feedback. 


Ik ben erg benieuwd naar jullie eerste reactie. Alle feedback is welkom, dus deel ze vooral door te reageren op dit topic¬†ūüĎáūüŹľ


0 reacties

Geen reactie

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring