Skip to main content

Vorige week, op donderdag 22 juni, vond het jaarlijkse Community Event plaats – een exclusief event dat we ieder jaar organiseren voor onze meest actieve en trouwe klanten. Deze keer verzamelden we in Kasteel Maurick in Vught om samen kennis te delen en om elkaar te inspireren, te praten over gedragsverandering, te netwerken, maar vooral: om met elkaar een gezellige, inspirerende dag te beleven!  

 

Best practices en interactieve sessie

Het Community Event staat in het teken van ‘de harde kern’ van Zenya gebruikers. Zeventien klanten waren aanwezig. Nadat iedereen het uitzicht vanuit het kasteel had bewonderd en van koffie was voorzien, trapte @Bart Bolwijn de dag af met een inhoudelijke kennissessie. Hij begon zijn sessie met de vraag: ‘Wanneer heb je succes met Zenya?’, waarna hij door de best practices, die de deelnemers vooraf hadden ingestuurd, liep. Er kwamen een aantal mooie voorbeelden naar voren, zoals een klant die dankzij dashboarding leert uit zoekacties, hits en favorieten (Zenya DOC).

Misschien nóg waardevoller dan de best practices, was de vraag: ‘Wat wil je nog uit Zenya halen, wat je nu nog niet doet?’. Hieruit kwamen bijvoorbeeld wensen naar voren zoals meer koppelingen tussen de Zenya modules en formulieren van FLOW integreren in DOC. Na dit gedeelte volgde er een interactieve sessie over risicomanagement. Deelnemers mochten in groepjes overleggen wat hun grootste uitdaging is rondom het succesvol implementeren van risicomanagement in hun organisaties. De conclusie van deze sessie was dat je als organisatie een high reliability organization (HRO) wil zijn. Dat betekent dat risicomanagement een continu proces moet zijn – na het opzetten van maatregelen moet je ze ook blijven handhaven. 

 

“Voor mij is het Community Event een van de leukste dagen van het jaar, omdat hier de Champions League van gebruikers aanwezig is! Hier zijn mensen bij elkaar die maximaal gebruik maken van Zenya, die grenzen van de software opzoeken en ons moeilijke vragen stellen over wat wel en niet kan.”

– Bart Bolwijn, Business Consultant Infoland

 

Campagnes opzetten met Zenya BOOST

Na de koffiebreak maakten @Thomas de Groot en @Kelly de Jong een bruggetje naar de sessie van Bart: hoe zorg je er nu voor dat je veranderingen kenbaar maakt in je organisatie en hoe houd je mensen scherp op bestaande procedures en werkwijzen? De nieuwste module van Zenya, Zenya BOOST, is daarvoor een goede oplossing. Thomas gaf uitleg over hoe BOOST is ontstaan – door naar de community te luisteren en met klanten in gesprek te gaan over deze uitdagingen. BOOST moet mensen prikkelen, het is geen tool voor eenzijdige communicatie. Het is een communicatietool waarin medewerkers actief betrokken worden bij risico- en kwaliteitsmanagement thema’s.

Met Zenya BOOST kun je ‘campagnes’ opzetten. Tijd om hier zelf mee aan de slag te gaan! Rondom de case: ‘Hoe stimuleer je medewerkers om meer op de fiets naar het werk te komen?’ mochten groepjes een eigen aansprekende campagne bedenken. Daarbij waren de volgende vragen belangrijk:

  • Wat wil je bereiken met de campagne?
  • Wie is je doelgroep?
  • Wat winnen de deelnemers ermee (‘What’s in it for me?’)?
  • Hoe lang loopt de campagne?
  • Om de hoeveel dagen wil je de doelgroep bereiken?


Uit deze oefening kwamen originele ideeën. Algemene feedback van klanten op de nieuwe module was: “Het is eenvoudig om een campagne op te zetten in BOOST, de software is gebruiksvriendelijk. Je hebt geen uitgebreide Zenya kennis nodig om hiermee aan de slag te gaan, dus meerdere mensen in je organisatie kunnen straks campagnes opzetten.”

Bekijk hier een handig stappenplan over hoe je zelf BOOST inricht.


Gastspreker: hoe zorg je voor gedragsverandering?

Tijdens de middagpauze begon het na vele dagen droogte te druppelen, maar dat hield ons niet tegen om buiten te genieten van een heerlijke lunch (weliswaar onder grote parasols). Na de lunch nam gastspreker Erik Overdick het programma over. Erik is gastspreker, interim manager en trainer/coach. Hij begeleidt complexe, multidisciplinaire veranderingstrajecten, van A tot Z met expliciete aandacht voor gedragsverandering. Naast een stukje theorie was er ruimte voor interactieve oefeningen rondom gedragsverandering.

Nog eens teruglezen waar de sessie van Erik over ging? Bekijk hieronder de hand-out van zijn presentatie.

 

We zijn erg blij met deze editie van weer een geslaagd Community Event. Dankjewel aan iedereen die erbij was! Benieuwd naar de key take-aways en hoe klanten deze dag hebben ervaren? Bekijk onderstaande video.

 

Evaluatie

We hebben de deelnemers van het Community Event gevraagd een evaluatie in te vullen, om onze volgende evenementen nóg beter te kunnen maken. De belangrijkste resultaten uit de evaluatie delen we hieronder:

  • Het evenement is gemiddeld beoordeeld met een 8,6!
  • De gegeven sessies zijn ook gemiddeld beoordeeld met een 8,6;
  • Bezoekers willen het liefst nóg meer netwerken en onderling kennis delen;
  • Ze waren het meest enthousiast over het contact met andere gebruikers, het programma en de locatie;
  • 100% van de respondenten waren het eens met de stelling ‘Ik kijk met plezier terug op deze dag’.
Geen reactie

Reageer