De Infoland Community bestaat dus bijna 1 jaar en wat zijn we daar trots op. Samen met jullie hebben we het afgelopen jaar gebouwd aan onze community. En dat ging niet zonder slag of stoot. Maar dankzij jullie input, en de continue feedback die wij ontvingen, zijn we in staat geweest om een goede basis te leggen voor onze community.
In het afgelopen jaar is er veel gebeurd ..
- Inmiddels is 56% van al onze klanten aangesloten bij de community. Dit zijn 263 verschillende organisaties en bijna 700 community leden.
- We hebben gezamenlijk de kennisbank van de community enorm gevuld. In het afgelopen jaar zijn er namelijk 780 topics geplaatst. Van vragen tot ideeën en van artikelen tot aan FAQ’s, online trainingen en best practices.
- We zoeken steeds vaker de interactie met elkaar op. Gezamenlijk hebben we namelijk bijna 2000 reacties gegeven op elkaars topics.
En nu?
Het bouwen van een community is een lange termijn project. Dat betekent dat we er nog niet zijn en dat er nog volop ruimte is voor verbetering. Dat is ook gebleken uit de resultaten van het afstudeeronderzoek van onze afstudeerstagiaire Sanne. Het snel vinden van informatie blijkt een grote uitdaging te zijn. Daarnaast willen we de community nóg beter laten aansluiten op de behoeftes van al onze community leden. We zullen alle resultaten de komende tijd gaan bekijken én als basis gebruiken voor de verdere strategievorming van de community.
De community in een nieuw jasje …
Om direct daad bij woord te voegen, starten we het tweede jaar van de community met een grote verbetering. Ik kan jullie met trots vertellen dat we op 12 juni - hoe toepasselijk- de community in een nieuw jasje gaan steken!
We zijn de afgelopen periode namelijk met een drietal feedbackpunten actief aan de slag gegaan. Allereerst horen wij vaak dat jullie informatie per pijler/module missen, waardoor het soms lastig is om snel de juiste informatie te vinden. Ten tweede is er behoefte aan een aparte plek om je ideeën te delen én duidelijkheid over wat je kunt verwachten van Infoland. Tenslotte willen jullie de community op een logische manier koppelen aan onze overige kanalen, zoals de update pagina en de support pagina. Al deze punten hebben we beetgepakt om er zo voor te kunnen zorgen dat het in één oogopslag duidelijk wordt waar je terecht kunt als je een vraag hebt of op zoek bent naar informatie.
Bovenstaande verbeteringen zullen vanaf 12 juni beschikbaar zijn. Goed om te weten: wij zullen op 11 juni aan het einde van de dag de community gaan wijzigen naar de nieuwe lay-out. Uiteraard zorgen wij ervoor dat jullie hier zo min mogelijk hinder van ondervinden, maar het volledig voorkomen van hinder kunnen wij helaas niet garanderen. We doen ons best om de wijziging zo soepel en snel mogelijk te laten verlopen, zodat iedereen z.s.m. na 12 juni de community weer optimaal kan gebruiken.
Heb je na 12 juni feedback op de nieuwe lay out van de community? Deel dit dan vooral in dit topic.
Via deze weg wil ik je namens Infoland bedanken voor je bijdrage aan de community het afgelopen jaar!