Voor het Community event vroegen wij zeventien klanten om Zenya te beschrijven als metafoor. Dit leverde een bonte verzameling aan inspirerende metaforen op!
@Khar-Cheong van Labmicta bijt het spits af. Hij vertelt dat het begon als een klein vonkje en inmiddels een grote brand is geworden met grote ambities. We hebben het dan over een brand die juist niet geblust moet worden, want deze brand vergroot de kwaliteit en vermindert risico’s.
@Silvia van Gils van het Radboudumc vergeleek Zenya met een tuinkas. In een tuinkas staan allemaal verschillende plantjes die verzorging nodig hebben. Het is belangrijk om bij te houden of de randvoorwaarden juist zijn zoals bijvoorbeeld de temperatuur in de kas en de zuurgraad van de grond. Onderhoud is essentieel, zodat de planten regelmatig bewaterd worden. Individueel zijn alle plantjes al de moeite waard, maar het wordt pas echt mooi wanneer je ze combineert. Dan krijg je werkelijk een heerlijke salade.
@revers (rudi) van Labpon vergeleek Zenya met een goed restaurant. Het begint al met het vriendelijke ontvangst, waarna je start met de eerste gang, het documentbeheer. Omdat deze zo lekker smaakt, ga je door met de tweede gang, het borgen van Flows. Ook dit smaakt naar meer, dus op naar de derde gang: het in gebruik nemen van digitale vragenlijsten voor afwijkingen, audits en procesmonitoring. Dan volgt nog een interessant toetje waar nog niet alle mogelijkheden van ontdekt zijn: het risicomanagement binnen Zenya. Het restaurant is zo goed, dat je er telkens terugkeert, zo sluit Rudi enthousiast af.
@Gerrie de Haan van de Kwadrantgroep vergelijkt Zenya met een octopus. De octopus is slim en heeft net als Zenya meerdere armen die individueel hun werk doen, maar als ze samen aan de slag gaan, dan werken ze pas echt slim en flexibel. Die flexibiliteit is zeer gewenst, daardoor kan er veel meer dan je verwacht van standaard software.
@annemari.eichholtz van Zuyderland ziet Zenya als een bal die gedurende haar gehele carrière met haar mee stuitert. Net zoals zij zelf door de jaren heen is gegroeid, van secretaresse tot senior beleidsadviseur nu, is de softwaresuite verder gegroeid. Via de groei van Zenya is ze in aanraking gekomen met steeds meer verschillende processen en afdelingen in de organisatie, wat haar carrière verrijkt heeft.
@Andrei Hollevoet van AZ West verwijst naar een blokkendoos. In het begin is het fijn de handleiding te volgen, maar als je de verschillende blokjes goed kent, kan je er creatief mee omgaan en bouwen volgens je eigen noden en wensen.
@Emile Korver van Stichting MeanderGroep Zuid-Limburg ziet Zenya als een ontdekkingsreis. Eerst ervaar je het als bergen, daarna worden het heuvels die overgaan in hobbels. Tenslotte heb je nog te maken met valkuilen. Bijna alles kan met Zenya, zo zegt Emile enthousiast. Voor hem is het belangrijkste doel dat alle verschillende doelgroepen en medewerkers in de organisatie zo goed en prettig mogelijk hun werk kunnen uitvoeren. Dat is waar Zenya een belangrijke bijdrage aan levert.
@Vicky Van den Bossche van Agristo vergelijkt Zenya met een maatpak omdat je het zo op maat kan inrichten. Het feit dat je na getraind te zijn alles zelf kan bouwen vindt zij een enorm voordeel. Rien van Herpen van AAE waakt er wel voor dat documentbeheer niet uitgroeit tot een '’papieren tijger'’, een soort digitale bak met allerlei documenten die nauwelijks gevonden en gebruikt worden, maar dat komt dan vooral doordat de eigen organisatie er niet juist mee omgaat.
@Sofie Van Belle van UZ Gent vergelijkt Zenya met een bekende dierentuin in België: Pairi Daiza. Volgens haar is dit de mooiste dierentuin in België. De eerste keer loop je er een beetje verloren rond zoveel dieren en verblijven als er te zien zijn. Maar hoe langer je er rondloopt, hoe mooier het wordt. Het blijkt zelfs één geheel te zijn, waarin de verschillende eilanden aan elkaar verbonden zijn.
Jacky Wolfs van Adelante ziet Zenya als de binnenkant van een uurwerk. De binnenkant van een uurwerk bepaalt hoe de buitenkant werkt. De buitenkant is de praktijk waarin alle medewerkers zo goed als mogelijk hun werk doen. De binnenkant met alle radertjes die in elkaar haken en van invloed zijn op elkaar is Zenya.
@Jenny Oosterveld van Thuiszorg Het Friese Land ziet Zenya als de gecertificeerde traplift die ons veilig naar een hoger level brengt door gebruik te maken van alle medewerkers en alle expertise die er is.
@menboe (Menno den Boef) van De Groot Installatiegroep relateert Zenya aan een geavanceerde parkeergarage waar je veilig geleid wordt naar de juiste plek. @Els Lowette van Medisch Centrum St. Jozef zit in dezelfde hoek. Zij vergelijkt Zenya met een GPS, een gids die je de weg wijst, waar je op kan vertrouwen, die zo nodig alternatieve routes aangeeft als er incidenten of gevaar dreigt. De GPS herrekent vervolgens het tijdpad. Het is heel fijn deze houvast.
@eannema (Eric) vindt Zenya meer een St. Bernardshond waar je op kan vertrouwen als je op weg gaat. De hond loopt continu met je mee, maar denkt ook proactief mee en waakt ervoor dat je de verkeerde stappen neemt. De hond is daarin tevens enigszins eigenwijs, heeft zo zijn eigen visie.
@Arjo Kuiper van het Albert Schweitzer Ziekenhuis vindt Zenya ook wel een black box. Een beetje mysterieus wat er allemaal mee kan, zeker in het begin. En ook wat er uitkomt. Naarmate je stap voor stap meer kennis krijgt blijkt het steeds waardevoller te worden en geeft het juist inzicht wat er nu werkelijk aan de hand is.
@Berber Werkman van Verslavingszorg Noord-Nederland vergelijkt Zenya met een hardloopschoen. In het begin moet je nog even wennen, maar het is belangrijk dat die schoen lekker zit en goed past. Het vraagt dus om maatwerk. Als je vervolgens gaat lopen kom je andere lopers tegen: voorlopers, hazen en meelopers. Samen lopen is veel leuker dan alleen. Je bereikt meer als je samen loopt. En uiteindelijk wordt je er gegarandeerd beter van. Het is goed voor je gezondheid.
De rode draad
Samenvattend zijn wij zeer content met deze mooie feedback. De kracht van Zenya ligt in de onderlinge samenwerking van de verschillende modules. Infolanders worden gezien als betrouwbaar en behulpzaam. Daarnaast is er is veel mogelijk met Zenya. Dit kan voor nieuwe klanten wat overweldigend zijn, maar uiteindelijk wordt de veelzijdigheid en flexibiliteit van Zenya juist erg gewaardeerd, aldus de aanwezigen.
We zijn erg benieuwd. Herken jij je in bovenstaande metaforen? Of zie jij Zenya toch anders? Laat het ons weten door te replyen op dit topic