Beantwoord

Is het mogelijk om bewijsmateriaal bij een kader te kopiëren naar een ander kader?

  • 7 July 2021
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

@Inge Kuijpers 

Beste Inge,

Is het mogelijk om bewijsmateriaal uit bijvoorbeeld kader versie 7 te kopiëren naar versie 8 (als de norm hetzelfde is).
Als voorbeeld: bewijsmateriaal (inclusief de toelichting) uit compliance versie 7  norm B.1.4 Transplant team demands overnemen in versie 8 Norm B.1.4 Transplant team demands.

Maar soms gaat het om een versie 7 waarin de norm Training and competentcy  norm B.3.7.3 was maar die in versie acht norm B3.6.2 is geworden. 
Bewijsmateriaal kan dan nog wel actueel zijn en dit scheelt een hoop werk als dit niet handmatig ingevoerd/gedocumenteerd hoeft te worden.

Dank je wel alvast voor je reactie.

Hartelijke groet,
Truus Heeren, t.heeren@amsterdamumc.nl 
Amsterdam UMC

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 8 July 2021, 08:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

Ik heet dan wel geen Inge, maar goed :slight_smile: :
Je kunt bij een paragraaf in een kader een relatie leggen naar een paragraaf uit een ander kader, en daar kiezen om bewijsmateriaal over te nemen. 
 

Relatie toevoegen

Dit moet je wel voor elke paragraaf los doen, juist omdat er geen enkele garantie is dat paragrafen tussen kaders overeenkomen. (NB: technisch gezien zijn wat jij versies noemt natuurlijk gewoon verschillende kaders.)

Zie hiervoor ook deze training:
 

 

Badge +1

 @Job Kramer: Het toevoegen van een een nieuwe relatie binnen kaders is erg aantrekkelijk. Echter zie ik bij stap 4 “Huidige waarden” dat je moet aangeven van welke kaders je het overgenomen bewijsmateriaal en bevindingen wilt behouden. Ik wil daar geen keuze in maken want ik wil dat het in beide kaders behouden blijft. 

Is dat mogelijk? 

Groet Linda

Reputatie 5

@Linda Cornelissen je kunt in stap 1 kiezen welke zaken je gelijk wilt houden. Tekst, bevinden + bewijsmateriaal, of beiden.

Als je dus een relatie legt tussen een paragraaf van kader A en kader B zal bijvoorbeeld het bewijsmateriaal daartussen gelijk gehouden worden. Je kunt echter niet bij het leggen van de relatie kiezen om wat er nu is ingesteld allemaal over te nemen. Als je dat wilt bereiken moet je dus eenmalig het bewijsmateriaal allemaal instellen op één van de 2 kaders en daarna pas de relatie aanmaken.

Badge +1

@Job Kramer Dat is jammer. 

Ik zou namelijk de score niet over willen nemen want die moet ik opnieuw beoordelen. 

Wat ik nu doe is een relatie maken tussen normen (zonder het overnemen van de tekst van de norm want die kan verschillen). Dat scheelt veel tijd omdat ik dan in het nieuwe normkader (de nieuwe versie) niet een voor een de bewijsstukken hoef toe te voegen. 

Daarna verwijder ik meteen de relatie zodat als ik aanpassingen doe in het nieuwe normkader deze wijzigingen niet meegenomen worden in het oude normkader. 

En het was me al opgevallen dat als je de relatie ook meteen wilt aanmaken tussen de subnormen dat je dan niet kunt aangeven dat je de tekst van de norm niet mee wil kopiëren. 

Ook dat is jammer. 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring