Bij het gebruik van de compliance modules wordt het borgingsniveau aangegeven en het aantal bewijsstukken en eventueel een toelichting. Is het mogelijk om een rapportage te maken waarin je niet alleen het aantal bewijsstukken wordt genoemd, maar tevens de naam van de bewijsstukken en de tekst in de toelichting? Liefst in excel natuurlijk, zodat je makkelijk kunt filteren.
Hoi
Je zou hiervoor het rapport ‘Compliance overzicht (gedetailleerd)’ kunnen gebruiken. Dit is een systeemrapport dat je kunt vinden in Rapportage.
Dit rapport kun je exporteren naar Word, helaas niet naar Excel.
Hoi Inge,
Ja die had ik gevonden en ik heb ook rechten op die rapportages maar ik kan er niets mee. As ik p uitvoeren klik gebeurt er helemaal niets?
Hoi Inge,
Ben nog eens gaan kijken en begin te snappen hoe het werkt Kan ik steeds maar één kader element en één afdeling kiezen?
Hoi
Je zegt het volgende: “Je zou hiervoor het rapport ‘Compliance overzicht (gedetailleerd)’ kunnen gebruiken. Dit is een systeemrapport dat je kunt vinden in Rapportage.”
Als ik in ons systeem kijk naar rapportage zie ik enkel volgende staan, Hoe krijg ik de compliance rapporten hiertussen.
Hoi
Het gaat om een bestaand rapport, je kunt het dus niet zelf toevoegen. Je zou bij rapporten kunnen zoeken op bijvoorbeeld Compliance als je het rapport niet direct kunt terugvinden.
Hoi
Ik zet je vraag dan door naar onze servicedesk, zij kunnen even met je meekijken dan.
Is er een mogelijkheid om dit rapport, of dergelijk rapport, te personaliseren. Ik bedoel, een rapport op een specifiek kader waarbij specifieke kaderelementen gerapporteerd worden met specifieke inhoud, zodat je dit niet telkens opnieuw allemaal moet aanduiden. Het gaat dan niet om één element maar om verschillende elementen.
Daarnaast voorkom je hiermee grote aantallen gepersonaliseerde rapporten dat het risico met zich meebrengt dat je een rapport uitvoert over een ongewenst kader item of OE.
Ik kan me echter voorstellen dat dit perspectief niet in alle situaties volstaat en dat betekent dat je opmerking wellicht de basis kan vormen voor Idee.
Zie Alles over statussen van ideeën en meer | Infoland Community hoe je een idee registreert en hoe we Ideeën evalueren en opvolgen.
Bijv hieronder wil ik dat Fysieke beveiligingszone aangevinkt is, maar niet al de richtlijnen
Hoi
Dat is helaas niet mogelijk, wanneer je een item selecteert dat sub-items heeft dan worden ook deze sub-items automatisch geselecteerd.
Denk dat het overall goed is om de module compliance nog eens kritisch tegen het licht te houden en mogelijkheden ter verbetering bij de eindgebruikers op te halen.
Hoi
Zie ook de reactie van
Voor het selecteren van sub items zou je nog een idee kunnen toevoegen.
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.