Vraag

Hoe kan ik deep linken naar een positie in een interactief document?

• 18 februari 2020
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Als ik in een interactief document een stuk decision based content heb, kan ik dan linken naar een specifieke uitkomst?

Ik heb een voorbeeld document, waarbij de keuze gemaakt kan worden tussen een plant of een dier. Bij de keuze van een plant komt er een plaatje van een bloemetje tevoorschijn. Bij de keuze voor een dier kun je kiezen tussen een olifant en een pinguïn. Afhankelijk van die keuze krijg je het bijbehorende beest te zien.

Is het mogelijk om vanuit een ander document in 1x naar de pinguïn te springen??

6 reacties

Reputatie 4

Hallo @Mariska Jordaan,

Helder voorbeeld, bedankt daarvoor!

Het is niet mogelijk om met een link direct naar de positie van de pinguïn te gaan. Ik zie dat het wel mogelijk is om een link te maken naar een blok waarin een kop1 voorkomt welke gekoppeld is aan een keuzeknop. De link zelf zal echter wel het document openen, maar omdat niet aan de juiste voorwaarde is voldaan wordt het blok niet getoond.

In dit geval heb je een document gemaakt waarbij de pinguïn alleen getoond wordt als aan een bepaalde voorwaarde voldaan wordt. Dat is een bewuste keuze in de opzet van je document. Behalve dat je direct naar de pinguïn wilt kunnen verwijzen, wat is verder volgens jou het gewenste gedrag? Verwacht je bijvoorbeeld dat alle blokken die aan de keuze "Dier” gekoppeld zijn nu ook getoond worden?

Alhoewel je nu wel triggert dat het misschien ook wel fijn is om naar de keuzepagina Welke dier te gaan, is de wens om naar het resultaat Pinguin te springen 

ik heb ook al zitten kijken naar de mogelijkheid om met opmaak te werken, maar ik zie geen opmaakmogelijkheden in de interactieve editor

Mijn wens ligt hier in het verlengde.

Het zou handig zijn als je een bladwijzer in een interactief document zou kunnen plaatsen zodat je direct naar een bepaalde positie kunt verwijzen vanuit andere documenten.

Reputatie 1
Badge

Mijn wens is gelijk, voor ons als voorbeeld. We zijn een interactief document aan het maken hoe een document te schrijven. Dit werkt echt geweldig, heel compact en duidelijk. Echter hier wil ik verwijzen naar een ander interactie document waarin al het beleid vastligt. Binnen het beleid wil ik naar het titel beleid verwijzen. Dit kan helaas niet maar zou wel erg fijn zijn 

Reputatie 4

Ik weet niet zeker of ik het probleem goed begrepen heb. Je kunt wel degelijk een link in een tekstblok opnemen die verwijst naar een ander interactief document. Het is daarbij ook mogelijk om naar een specifieke plek te verwijzen mits dat een kop1 is. 

@f.olislagers en @e.rovekamp tegen welk probleem loop je nu aan? Lukt het technisch niet om de link te maken? Of werkt de link niet zoals je verwacht?

Het enige dat wellicht anders werkt dan je zou verwachten is als je een link maakt naar een kop1 in een tekstblok welke gekoppeld is aan een keuzeknop. In dat geval kan het document er niet automatisch naar toe scrollen omdat die inhoud nog niet zichtbaar is.

Reputatie 1
Badge

Dank je wel, weer wat geleerd, je kunt inderdaad wel naar een bladwijzer verwijzen maar dan moet het een kop 1 zijn. Echter naar andere onderdelen werkt het niet en je kunt niet zelf een bepaalde plek in het document aangeven. In dit geval wordt er geen gebruik gemaakt van kop 1 vandaar dat we naar een andere oplossing moeten zoeken.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring