Skip to main content
Beantwoord

1 bredere sectie maken in concept zonder dat alles ineens breder wordt

• May 13, 2026
  • 2 reacties
  • 9 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik wil in een document 1 bredere pagina maken maar als ik bij bewerken van het concept > tabblad beeld > pagina verbreden > dan wordt het hele document breder ?

Ik heb al een aparte pagina gemaakt (ctrl enter) maar ook dat helpt niet.. Hoe maak ik 1 sectie die breder is dan de rest van het document ?

Dank alvast voor de reactie ! groet, Simone 

Antwoord op het topic Chaim Leunissen

Hoi ​@Simone 

Het is belangrijk om te weten dat de HTML editor de indruk wekt dat er sprake is van pagina's met een fysieke breedte. Dat is echter niet het geval. Een HTML document is technisch bezien een webpagina, zonder A4 pagina eindes.
Oftewel: als je de paginabreedte wijzigt, dan doe je dat inderdaad voor het hele document.

Als het belangrijk is om per (A4) pagina onderscheid te maken in de breedte of de afdrukstand, dan is een Word document wellicht een oplossing. Zie De afdrukstand van een pagina wijzigen in Liggend of Staand - Microsoft Ondersteuning voor aanwijzingen hoe je per pagina de afdrukstand kunt bepalen in een MS Office Word document.

2 reacties

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • Antwoord
  • May 15, 2026

Hoi ​@Simone 

Het is belangrijk om te weten dat de HTML editor de indruk wekt dat er sprake is van pagina's met een fysieke breedte. Dat is echter niet het geval. Een HTML document is technisch bezien een webpagina, zonder A4 pagina eindes.
Oftewel: als je de paginabreedte wijzigt, dan doe je dat inderdaad voor het hele document.

Als het belangrijk is om per (A4) pagina onderscheid te maken in de breedte of de afdrukstand, dan is een Word document wellicht een oplossing. Zie De afdrukstand van een pagina wijzigen in Liggend of Staand - Microsoft Ondersteuning voor aanwijzingen hoe je per pagina de afdrukstand kunt bepalen in een MS Office Word document.

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Ervaren Allesweter
  • May 15, 2026

Dank je wel voor je reactie, Chaiim en jammer dat je in eens sjabloon dan geen sectie kan maken zoals ik een Word wel kan. Ik gebruik tot het liefst de KMS-sjablonen in KMS maar toch bedankt voor je utileg en de informatie. Fijn weekend gewenst ! groet, Simone