Vraag

Aantal afdrukken van document registreren

  • 20 April 2021
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Om aan de laatste GMP richtlijnen te voldoen, moeten we een reconciliatie doen op onze SOP afdrukken (= aantal afdrukken vergelijken met de afdrukken die we in documentatie en op de vloer terug vinden).

 

Daarom hebben we een soort van registratie nodig die ons vertelt hoe vaak een document vanuit iProva is afgedrukt en in het ideale geval met extra informatie waarom deze is geprint.

 

Is dit een probleem die ander bedrijven ook hebben? Hoe gaan zij hier mee om?

Is het bijvoorbeeld mogelijk om een extra ‘laag’/software over het systeem te installeren om deze registratie te doen?

 

We weten dat infoland geen fan is van printen maar in onze sector is documenteren van essentieel belang. Aangezien er niet overal computers kunnen staan, is printen en handmatig invullen voorlopig de enige optie.


2 reacties

Hallo @Lotte van Boxel ,

 

Dit wist ik niet, dank je wel voor de info. Ik zal dit met collega's eens bespreken.

Graag hoor ik, net als jij, hoe anderen dit oplossen

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Lotte van Boxel,

Ik weet niet of je hier wat aan hebt:

 

Heel basic...maar we houden het bij m.b.v. een zelfgemaakt EXCEL die de documentbeheerders moet beheren. Printen wordt gedaan door de documentbeheerders zodat zij inzicht hebben op de geprinte documenten. Bij het afgeven van nieuwe versie geprinte document moet de gebruiker de oude versie inleveren.

Verder hebben wij  ‘document: velden’ wat aangeeft waar het document ligt en hoeveel er uitgeprint is. Op basis van die velden kunnen wij snel een rapport maken en vervolgens vergelijken.

  • Geprint document. Een lijst met alle locaties waar het geprinte document ligt.
  • Hoeveel exemplaren. Een lijst met getal 
     

En als een gebruiker bij ons zelf een HTML-document afdrukt krijgen ze een andere sjabloon. Zo kunnen we snel zien of het een officieel geprint document is of niet. 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring