Vraag

Afdruk kwaliteit Visio processen

  • 20 December 2019
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Wanneer een gebruiker een visio stroomschema afdrukt vanuit iprova is er zichtbaar kwaliteitsverlies ten opzichte van afdrukken vanuit visio zelf. Is dit een bekend probleem? Is hier iets aan te doen? Ligt het misschien aan het afdruksjabloon?


3 reacties

Reputatie 4

Beste @Jobbosma,

 

De reden dat er mogelijk kwaliteitsverlies optreedt heeft te maken met enkele stappen die iProva doet om tot een print versie van een proces te komen. Van iedere pagina van het proces wordt een plaatje gemaakt wat weer samen wordt gevoegd in een PDF bestand. Dat PDF bestand wordt uiteindelijk afgedrukt. 
 

De reden dat we deze extra stappen nemen is omdat we extra informatie willen kunnen afdrukken die standaard niet in Visio zit, zoals extra informatie die we in een shape stoppen (denk aan de kosten en tijdeenheden bijvoorbeeld).

 

Is de kwaliteit dusdanig slecht dat de afdruk niet te gebruiken is?

Reputatie 1
Badge +1

Dag @Gijs Prins 

dank voor je reactie, ik had al zo'n vermoeden.
ik vroeg me af of er mogelijkheden waren om het verval te beperken, zoals een afdruk zonder extra informatie. Wat uiteindelijk altijd wel kan is het document bewerken in visio en van daaruit afdrukken, maar dat is alleen voor de beheerders weggelegd.
Uitgangspunt is natuurlijk dat er zo min mogelijk wordt afgedrukt, maar soms is het handig als je een proces wilt bespreken. De afdruk is overigens wel bruikbaar, maar dan moet het wel zeker wel op a3 worden afgedrukt anders wordt het te wazig.

Reputatie 7

Hoi @Jobbosma ,

Helaas zijn er buiten de oplossingen die je zelf aandraagt, geen mogelijkheden om kwaliteitsverlies tegen te gaan. 
 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring