Vraag

Afdrukken informatiebrochures in booklet

  • 28 September 2021
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Badge +2

Recent opent infoland bij ons standaard in chrome (vroeger in internet explorer). Al onze informatiebrochures voor patiënten zijn beschikbaar in infoland en de diensten drukken deze rechtstreeks af vanuit infoland (link gelegd in alle verpleegplannen in het dossier zodat ze niet in infoland moeten gaan zoeken).

Nu merken we dat het afprinten niet meer in booklet kan. Onze IT-dienst geeft dan ook aan dat de ingebouwde dialoog van Chrome geen booklet kent. 

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al bij afdruksjabonen gekeken maar geraak er daar niet mee precies...


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Karinvd 

Beste Karin, kijk eens of de werkwijze in bijlage lukt?

of

Wanneer u het document eerst download naar een locatie op de PC en opent via Acrobat Reader kan het weer via het gekende printvenster & printinstellingen afgedrukt worden.

 

Badge +2

@Els Lowette, erg bedankt voor je reactie!

Optie 1 had ik al eens bekeken maar welke opties ik ook kies, het wordt nooit mooi afgeprint. Bij ons zien de instellingen er ook anders uit...

Optie 2 wou ik eigenlijk vermijden. Dat was ook de optie die onze IT-dienst aan gaf. Ik heb schrik dat de brochures dan uiteindelijk allemaal opgeslagen gaan worden onder een locale map om af te printen. Dit is eigenlijk niet de bedoeling… Maar ik denk dat er geen andere optie is momenteel.

Reputatie 5
Badge +6

@Karinvd 

Er is misschien wel nog een mogelijkheid nml. al de informatiebrochures op een netwerklocatie in 1 map opslaan en met een link vanuit Zenya hierna toe verwijzen, zo voorkom je dat de brochures inderdaad op verschillende plaatsen worden opgeslagen en op termijn verschillende versies verspreid worden…

Maar hier loop je dan ook tegen het probleem aan dat verwijzen naar een netwerklocatie enkel kan vanuit IE en de ondersteuning van IE ten einde loopt.

Zie hiervoor ook in de Community : Verwijzing naar netwerklocatie (UNC paden) - wat is jullie advies? | Infoland Community

Misschien dat je hierin nog wat inspiratie kan vinden…

Zelf werken wij ook met documenten onder netwerklocaties en dat werkt tot op heden prima, maar we dienen dus op zoek naar een alternatief…  Misschien is de werkwijze die in deze Vraag op de Community wordt beschreven een haalbaar alternatief maar zelf heb ik dit nog niet getest.

  • In de tussentijd kan je natuurlijk altijd een UNC path knippen en plakken:
    Snelkoppeling / Link kopiëren → Windows verkenner openen en de link in de balk plakken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring