Vraag

Alfabetische volgorde documentbeheerders

  • 15 December 2023
  • 6 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Wat ik al heel lang bijzonder lastig vind in KMS is dat de namen van documentbeheerders niet overal in dezelfde volgorde (b.v. overal alfabetisch) staan. Dit kan verschillen per document. Wanneer je dus een rapportage vanuit KMS maakt (om b.v. te verspreiden) dan moet je dus handmatig gaan zoeken waar welke documentbeheerder of dezelfde documentbeheerders vermeld staan. Overal dezelfde (alfabetische) volgorde lijkt mij eigenlijk heel vanzelfsprekend dus ik vraag ik me af of dit aangepast kan worden ? Of weet niet of het een eigen instelling per organisatie is of echt een centrale instelling van Infoland zelfs maar ik ben er wel erg benieuwd naar een eventuele oplossing ? Dank voor het meedenken alvast ! groet, Simone  


6 reacties

Hoi Simone,

Je kunt de volgorde niet zelf instellen. Zou je via jullie contactpersoon bij de servicedesk willen melden op welke plekken de volgorde niet alfabetisch is? Zij kunnen dan onderzoeken of dit mogelijk een bug is.

Reputatie 1
Badge +3

Beste Inge, dank voor je reactie maar het is nergens op alfabetische volgorde dus zeker geen bug. Het gaat erom dat het volgens mij beter zou zijn wanneer het overal wel alfabetisch zou zijn zodat rapportages in Excel ook makkelijker te begrijpen/verspreiden zijn (nu steeds zelf handmatig aanpassen). groet, Simone 

Hoi Simone,

Het zou toch een bug kunnen zijn dat de volgorde niet alfabetisch is. We kunnen dat verder onderzoeken. Gaat het om de lijst met documenten en de kolom ‘documentbeheerders’ in het rapport ‘lijst van documenten'?

Reputatie 1
Badge +3

Beste Inge, 

Dat lijkt mij ook, alhoewel ik het al vaker heb aangekaart. 

Het gaat om de opsomming van documentbeheerders die niet op alfabetische volgorde staat :  dus het begint al bij het tabblad eigenschappen > documentbeheerders, als KMS het daar al niet op alfabet zet dan verschijnt die niet-alfabetische volgorde inderdaad ook bij b.v. een lijst van documenten, bij de geavanceerde zoekvraag en bij de rapportages. Bij de rapportages in Excel pas ik het dan steeds maar handmatig aan maar dat lijkt mij eigenlijk niet de bedoeling toch ? 

groet, Simone 

Hallo @Simone 

Dat de documentbeheerders in de lijst van documenten en bij geavanceerde zoekvraag aan DOC beheerzijde niet alfabetisch worden weergegeven is een bestaande bug.
Bij de eigenschappen van een document en in het rapport “lijst van documenten” zie ik het probleem niet in de meest recentste Zenya versie. Zou je als het daar nog steeds optreedt, dit kunnen melden bij de Infoland servicedesk aan de hand van schermafdrukken? 

Reputatie 1
Badge +3

Beste Cindy, dank je wel voor je reactie ! Zonet heb ik als test nog even een nieuw rapport (lijst van documenten) gemaakt en ook daar staan de documentbeheerders niet in alfabetische volgorde en steeds in een andere volgorde. Ik ga het opnemen met onze eigen afdeling functioneel beheer KMS en in overleg met hen wordt het dan (al dan niet) gemeld bij de Infoland Servicedesk. groet, Simone 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring