Skip to main content

Wij hanteren bij elk apparaat op het lab een logboek.

In het logboek worden meldingen en storingen genoteerd
Het logboek is op papier.
Heeft iemand zo'n gelijksoortig logboek gedigitaliseerd m.b.v. Zenya?
 

 

Het document kan natuurlijk in Excel gemaakt worden en als document worden opgeslagen, maar dan zal er elke keer een nieuw concept gemaakt moeten worden, en deze opnieuw gepubliceerd moeten worden. Ook is deze dan in bewerking bij één medewerker.

Het mooie is dat de medewerkers alle documenten en sjablonen ook echt zoeken in Zenya, maar er is een sterke behoefte om ook invulbare of ingevulde (levende) documenten in Zenya te beheren. Deze belanden toch vaak op een netwerkschijf.

 

Kan dit binnen Zenya op een handige gebruiksvriendelijke manier??

 

Wie heeft ideeën, ik hoor het graag.

Hoi ​@J.Roosen,

Je zou de apparatuur kunnen opnemen in een kaartenbak. Zie hiervoor ook:
 

 

Aan een apparaat kun je dan documenten, meldformulieren, invulbare formulieren, vragenlijsten en taken koppelen. Je hebt dan alles wat bij het apparaat hoort en gemeld wordt bij elkaar.

 


Hoi ​@J.Roosen ,

Voor onze apotheek hebben we dit deels gedigitaliseerd. De formulieren zijn nog steeds op papier.
Zodra de controle is afgerond leggen ze het ingevulde formulier in een verzamelbakje. Vervolgens worden de formulieren ingescand (dit zou bij volledige digitalisatie niet nodig zijn). In flow worden de ingevulde formulieren  als bijlage ge-upload en vervolgens worden deze formulieren ter beoordeling naar de betreffende apotheker(s) gestuurd (die in flow kan registreren of er extra acties nodig zijn en deze kan opvolgen of kan aangeven dat er verder geen actie nodig is). Ook worden de formulieren via flow aan de juiste kaart (apparaat) gekoppeld. 

De papieren formulieren worden na het inscannen vernietigd. 

Volledige digitalisatie van de formulieren was op dit moment nog niet haalbaar. Dit heeft o.a. te maken met het feit dat formulieren deels ingevuld worden door 1 medewerker en vervolgens door een of meer andere medewerkers worden afgerond (per stap in het proces een andere medewerker of na overdracht van de dienst een andere medewerker). Maar bijvoorbeeld ook met het feit dat van te voren niet bekend is wie wat wanneer doet, waardoor alle mogelijke actienemers via mail het verzoek krijgen een actie/vragenlijst in te vullen, dit geeft veel onnodig mailverkeer. 


Hoi Annemarie,

Dank voor je beschrijving van jullie werkwijze. Helaas genereerd dit m.i. meer werk dan dat wij nu hanteren. Ik wil juist minder of gelijke werkzaamheden voor de medewerkers.

Het zou mooi zijn als men een logboek:

  • digitaal kan openen en kan invullen zonder elke keer een nieuw concept van het document te moeten maken 
  • na afloop van de werkzaamheden kan opslaat zonder beoordelingsronde.
  • periodiek het document op trends kan beoordelen
  • eventuele vervolgacties kan aanmaken en aanhangen

Ik ga nog even verder knutselen.

 

 

Jeroen

 


Reageer