Skip to main content

Beste,

Onder het motto durf te vragen 😃

Vanuit de organisatie kreeg ik de vraag om een 50tal documenten van een specifieke dienst op te laden in 1 map. De schrijvers, webbeoordelaars en autorisator zijn voor deze documenten gelijk. Ik ben in de mogelijkheid om via een multiselect en via de eigenschappen zowel de schrijversgroep en de webbeoordelaars aan te passen, maar dit lukt met niet voor de autorisator (dit is geen veld, maar wel een item binnen de beoordelingsronde). Doordat ik dit niet via multiselect kan doen, ben ik genoodzaakt om dit per document apart in te stellen. Ik vermoed dat hier een snellere mogelijkheid is? 

Alvast bedankt,

Sylvie

Hi Sylvie,

Ik verwacht dat je organisatie gebruik maakt van een beoordelingsjabloon met een autorisatie ronden die verplicht is.
Hierdoor wordt het veld 'Autorisator' automatisch gevuld zodra het document door de beoordelingsronden is gegaan.

Wat er dient te gebeuren is het volgende:

• Selecteer de documenten
  • Kies voor 'eigenschappen wijzigen'
  • Selecteer het veld 'Beoordelaars'
  • Selecteer bij stap 2, bij 'Beoordelingsronde:' voor de 'autorisatieronde'
  • Kies voor de optie 'Instellen van geselecteerde 'Beoordelaars' bij de documenten indien de huidige waarde leeg is' en kies een gebruiker.

Zodra de documenten in beoordeling worden gezet en afgerond zijn zal het veld autorisator automatisch worden gevuld door de gebruiker die is ingesteld voor de autorisatie ronde.

Ik ga ervan uit je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd, de melding zal nu gesloten worden.

Beste,

Is het mogelijk om hiervan een wens te maken? Via multiselect ook het veld autorisator in 1 keer wijzigen. 

Mvg,

Sylvie

@Kwaliteit AZ Delta 

Kunt u aangeven wat de aanleiding is van deze vraag? Voorbeelden die ik wel eens hoor zijn:

1. Men neemt in bulk een groot aantal documenten over in uw bestaande Zenya, bijvoorbeeld als gevolg van een fusie met een andere organisatie
  2. Autorisator van gepubliceerde documenten is niet langer in die rol beschikbaar en men wil daar een andere naam invullen

Reageer