Bij het klikken op de melding/uitnodiging voor een documentbeheerder dat een document gecontroleerd moet worden leidt naar de gebruikerskant maar aan de gebruikerskant zie je natuurlijk niet of er eerder al een nieuwe versie concept, beoordeling of autorisatie is gemaakt. Resultaat : soms is er b.v. al een concept met een schrijver en wordt er daarna via bovenstaande weg ook nog een controleur uitgenodigd voor de gepubliceerde versie. Dit is niet wenselijk want dubbelop en verwarrend en ik zeg altijd tegen documentbeheerders om alleen vanuit de beheerkant te werken zodat alles van een document dan echt zichtbaar is (en je daar desgewenst eventueel de controletaak alsnog kan koppelen aan het eerder gemaakte concept).
Volgens mij “weet” KMS het verschil tussen controlerende documentbeheerder en een controlerende “gewone” gebruiker al want aan de beheerkant kan een documentbeheerder zichzelf of collega-documentbeheerder ook niet uitnodigen als controleur (immers alleen de documentbeheerder krijgt daar gelijk alle opties t.a.v. het controleren en kan zelf gelijk controleren zonder uitnodiging).
Nu vraag ik me af waarom de KMS-melding/uitnodiging aan documentbeheerders niet gelijk naar de beheerkant verwijst want dat zou volgens mij veel misverstanden voorkomen ?