Beantwoord

Bug of feature? Actieve controle taak voor uitgeschakeld document

  • 9 August 2023
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Een gebruiker krijgt het verzoek om een document te controleren maar krijgt bij het volgen van de link naar het te controleren document de foutmelding te zien  “Dit document is niet beschikbaar”. Bij nadere beschouwing blijkt dit Covid gerelateerde document al een tijd geleden op “uitgeschakeld” te zijn gezet en dus lijkt hier de controletaak wat questieus al kun je wellicht redeneren dat “uitgeschakeld” (anders dan archivering) een toekomstige ingebruikneming mogelijk maakt wat dan tussentijdse revisie van de inhoud kan billijken. Vraag is dus: bug of feature? De eindgebruiker heeft (uiteraard) verzocht deze (nu onmogelijke) taak uit haar takenoverzicht te verwijderen wat zover ik weet niet mogelijk is.

Een eerdere discussie ging over taken die gearchiveerde documenten betroffen maar dat betrof echt een iProva/Zenya probleem dat inmiddels is opgelost.

Bij voorbaat dank voor input!

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 10 August 2023, 08:40

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi @Fineliner,

Dit probleem is bij ons bekend als bug met nummer 64887. Via Mijn Infoland kun je aangeven dat je last hebt van deze bug.

Reputatie 1
Badge +1

“Mijn Infoland” is mij goed bekend Inge, LoL, bedoel je dat ik een support ticket moet aanmaken en iig de taak dan verwijderd kan krijgen? Ik heb trouwens de betrokken gebruiker die ook documentbeheerder is gevraagd om te kijken of binnen documentbeheer zelf, via de “controleren” knop (die lijkt te werken ook al is het document “uitgeschakeld”) dit document alsnog kan worden “gecontroleerd” (en dan bijv. optie ‘archiveren’) zodat de taak op die manier verdwijnt.

 

De bekende opties, met hier dan optie 1 (geen aanpassing nodig) en optie 3 (archiveren) als te overwegen keuzes:

 

 

Hallo @Fineliner 

In het bugs overzicht zie je bij iedere bug een knop “Melden” waarmee je kunt aangeven dat je ook last van die bug hebt.
Klik op https://my.infoland.eu/bugs/?bug=64887 en klik vervolgens op “Melden”

De workaround is het document “Actief” zetten en daarna de document controle uitvoeren.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring