Beantwoord

Bulkexport als back up

  • 14 December 2022
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Wij maken gebruik van de bulkexport om frequent back-ups te maken; aanvankelijk ging ik er vanuit dat deze bulkexport ALLE documenten exporteert echter kwam ik er vandaag achter dat de documenten in CONCEPT niet worden meegenomen. Enkel de documenten die daadwerkelijk gepubliceerd zijn.

Vraag aan iedereen: wisten jullie dat? 

Vraag aan @Infolander :  is het niet handig/logisch dat er een optie komt waarbij je kunt aangeven dat je OOK de niet-gepubliceerde documenten wil exporteren?

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 15 December 2022, 08:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5

Het oorspronkelijke doel van de bulkexport was om ervoor te zorgen dat in het geval van netwerk storingen er een offline versie beschikbaar was om documenten te raadplegen. Daarbij was het dus niet logisch om concepten mee te nemen. Kennelijk gebruiken jullie de bulkexport voor andere doeleinden. Het is mij niet precies duidelijk met welk doel je een backup maakt en wat je verwacht ermee te kunnen doen. Hoewel de bulkexport (website) leesbare document oplevert, zijn deze technisch anders dan de documenten die je live raadpleegt. Je kunt dus bijvoorbeeld niet zomaar even een document dat om een of andere reden verwijderd is terugzetten vanuit de bulkexport.

Dus mijn vragen: wat is het doel van je backup, en waarom is het daarbij van belang dat concepten daarin zijn opgenomen?

Reputatie 3
Badge +6

Het oorspronkelijke doel van de bulkexport was om ervoor te zorgen dat in het geval van netwerk storingen er een offline versie beschikbaar was om documenten te raadplegen. Daarbij was het dus niet logisch om concepten mee te nemen. Kennelijk gebruiken jullie de bulkexport voor andere doeleinden. Het is mij niet precies duidelijk met welk doel je een backup maakt en wat je verwacht ermee te kunnen doen. Hoewel de bulkexport (website) leesbare document oplevert, zijn deze technisch anders dan de documenten die je live raadpleegt. Je kunt dus bijvoorbeeld niet zomaar even een document dat om een of andere reden verwijderd is terugzetten vanuit de bulkexport.

Dus mijn vragen: wat is het doel van je backup, en waarom is het daarbij van belang dat concepten daarin zijn opgenomen?

 

Inmiddels ook telefonisch contact gehad met @Marcel Maertens hierover:

Ik had het idee dat het een compleet bulk export zou zijn mét concepten. Verder nog niet heel erg stil gestaan bij het feit wat we eventueel met die concepten zouden moeten.

In het gesprek met Marcel kwam ook naar voren dat ALS het ooit nodig is, we voldoende hebben aan de gepubliceerde documenten, en de concepten geen toegevoegde waarde hebben voor dat moment.

 

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

 

 

ps.  ik was bezig met een mapje ontruimingsinstructies en deze wou ik in zijn geheel exporteren. Dit geprobeerd met bulkexport, en zodoende kwam ik erachter dat de concepten ontbraken. Deze moet ik dus handmatig er 1 voor 1 uithalen. Of zijn hier nog andere (makkelijkere) manieren voor?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring