Vraag

De grootte van de weergave van een proces verschilt per proces, hoe kan dat?


Badge +5

Wij hebben meerdere processen en andere documenten die er qua grootte verschillend uitzien. Wij snappen niet waar dit door komt. Ik heb in visio van alles geprobeerd qua beeld en formaat aanpassen, maar dit werkt niet. Weten jullie waar dit aan kan liggen?

Ik doe er 2 bijlage bij een groot voorbeeld en een kleine, beide in visio formaat A4 alleen zodra je deze saved en bekijkt in Zenya is de ene groter dan de andere.


12 reacties

Reputatie 5

Wellicht is de ene verder ingezoomd dan de ander? De zoomfactor kun je zien/aanpassen in het navigatie/zoeken paneel.

Badge +5

Tja…. het kan dus ook iets simpels zijn🙄. Hij opent het document in Visio standaard op 195% dus daar gaat het fout.

 

Thanks!

Reputatie 1
Badge +6

Ha @Job Kramer , wil je dit nog even toelichten? Wij lopen ook tegen een formaatprobleem aan bij Invoegen van een Visio. Op het plaatje 2x hetzelfde bestand, ingevoegd op precies dezelfde wijze. Ieder vanaf de eigen lokale schijf. Bij de ene medewerker levert het een bestand op van 1349 pixels breed (veel te groot), bij de ander van 900 pixels (zoals beoogd). Hoe komt dit en wat kunnen we doen? Alvast dank.

Hoi @lsnoei,

Ik zet je vraag door naar onze servicedesk, zij zullen het verder onderzoeken. Wellicht heeft het iets te maken met de schermresolutie of de zoomfactor.

Badge +5

oke dankjewel!

Badge +5

@Inge Kuijpers  goedemorgen, is dit doorgegeven aan de servicedesk? Want ik heb nog niets gehoord?

 

gr Saskia

Hoi @SaskiaVK,

Onze servicedesk heeft hiervoor een melding lopen. Zodra deze afgerond wordt zullen we het antwoord hier terugkoppelen.

Reputatie 3
Badge +4

Het probleem is opgelost door eenmalig de Visio instellingen te wijzigen.

Badge

Hallo Marcel,

 

Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan. Waar in de instellingen en wat moet ik hiervoor aanpassen?

 

Groeten Marjon Stoppels

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Marjon Stoppels 

In de situatie die eerder is gemeld was dit de oplossing. zie tevens de bijlage. Deze handeling dient uitgevoerd te worden door de gebruiker die een stroomschema in het onjuiste formaat toevoegt aan het mediabeheer

@SaskiaVK Kun je bevestigen dat het onderstaande de oplossing was?


Open het betreffende Visio bestand (maar mogelijk werkt het ook al met een willekeurig Visio bestand) en:

  • Kies in Visio onder het tabblad Bestand > Opslaan als
  • Klik op Bladeren om een locatie op je harde schijf op te zoeken
  • Kies C:\TEMP of een andere map
  • Kies Opslaan Als: Webpagina
  • Klik op Publiceren
  • Klik op het tabblad Geavanceerd
  • Kies uitvoerindelingen: GIF
  • Selecteer de optie volgende instelling bij optie Doelmonitor: Grootte van bronafdeling
  • Klik op OK.

Voeg vervolgens het bestand dat je op die manier hebt opgeslagen toe aan het mediabeheer.

Deze instelling wordt voor zover ons bekend door Visio opgeslagen en toegepast bij ieder toekomstig stroomschema.

Badge

Dank voor je reactie Chaim.

Naar wat ik begrijp is deze instructie hoe je het bestand zelf moet opslaan om vervolgens te uploaden in Zenya. Ik creëer en bewerk de bestanden binnen de Zenya omgeving zodat er met infoland kan worden gewerkt. Dan heb ik niet deze mogelijkheid. Zijn binnen de Zenya omgeving ook mogelijkheden?

 

Grt Marjon

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Marjon Stoppels 

De instructie van mijn collega Chaim betreft het resetten van de instellingen van Visio op de pc van de gebruiker als stroomdiagrammen te groot worden opgeslagen in Mediabeheer.

Als  iProcess processen na het bewerken in Zenya te groot worden opgeslagen dan is dat een ander probleem en kun je dat melden bij de servicedesk.
 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring