Vraag

Delen van formulieren met verplicht veld én versiebeheer - Hoe doen jullie dat?

  • 21 April 2021
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Hallo mede-Zenya gebruikers! Binnen onze organisatie zijn we op zoek naar een manier om formulieren te delen met medewerkers waarvan sommige velden verplicht zijn én versiebeheer mogelijk is. Voorheen gebruikten we invulbare PDF’s, maar het nadeel hiervan is dat Zenya de pop-ups niet goed kan verwerken die ontstaan wanneer een veld verplicht is en niet wordt ingevuld. De hele pagina loopt dan vast. Los daarvan werkt het verplicht stellen van een PDF formulierveld ook niet altijd even goed. 

Ik heb ook overwogen om vragenlijsten binnen iProva in te zetten als formulier. Het nadeel hiervan is alleen dat je (volgens mij) geen versiebeheer hebt bij deze vragenlijsten. 

Is er een bepaalde tool binnen iProva die dit zou kunnen faciliteren? Of hoe doen jullie dit binnen jullie organisatie? 


2 reacties

Goedemorgen @MRC Aardenburg,

Er zijn diverse mogelijkheden in Zenya om formulieren te delen, echter heeft 1 onderdeel versiebeheer; het documentbeheer.
Om dit in de praktijk op te lossen zie ik in de modules/pijlers die specifiek voor formulieren zijn (Melden & Analyseren/FLOW of Meten & Inspecteren/CHECK) dat er, afhankelijk van de wijziging, een nieuw formulier wordt gemaakt die vanaf een x moment ‘aan’ staat en de oude ‘uit’.

Welke module of pijler je echter inzet is afhankelijk van je toepassing. Wil je die met ons delen?

Uiteraard ben ik erg benieuwd naar andere oplossingen uit de praktijk, wie heeft ideeën?

Badge

Goedemorgen Kelly, 

Bedankt voor je reactie. 
De toepassingen verschillen per formulier. Zo is er bijvoorbeeld een formulier voor het aanmelden van nieuwe medewerkers. Deze moet ingevuld worden door 2 partijen en vervolgens naar een derde afdeling gestuurd worden. Een ander voorbeeld is een formulier dat ingevuld moet kunnen worden door een medewerker en daarna uitgeprint moet worden. Bij alle formulieren die we gebruiken is het belangrijk dat altijd alleen de laatste versie beschikbaar is, maar ook dat er om de zoveel tijd het formulier ingepland wordt voor een “onderhoudsbeurt”, om te checken of alles nog klopt. (Zoals bij het documentbeheer onderdeel.) 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring